دولت برای ایجاد جو روانی علیه مصوبه مجلس با بازار بازی می‌کند

 حسین میرزائی در واکنش واکنش دولتمردان به "قانون دو فوریتی اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران"، اظهار کرد: قانون اساسی قوای سه‌گانه را مستقل از یکدیگر تعریف کرده و هر قوه‌ای باید به وظایف خود بپردازد به صورت طبیعی شأن قانونگذاری بر عهده مجلس شورای اسلامی بوده و دولت نمی‌تواند برای مجلس تعیین تکلیف کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: البته مجلس شنوای نظر مشورتی دولت بوده و احتیاج به سخنرانی و مصاحبه نیست چراکه نماینده دولت در تصویب طرح‌ها و لوایح در صحن حضور دارد و برای بند به بند قوانین مطروحه در صحن می‌تواند اظهار نظر کند. بنابراین مجلس با عنایت به نظر دولت تصمیم‌‎گیری می‎کند.

وی، موج به راه افتاده علیه مجلس را نمون ای آدرس غلط دادن به مردم خواند و اضافه کرد: آقای رئیس جمهور که زمانی آب و نان مردم را در گرو برجام می‌داند، امروز توضیح دهد که این برنامه اقدام مشترک که همه امکانات کشور معطل آن بود، چه ثمره‌ای طی سالیان اخیر برای کشور داشته است.

میرزائی یادآور شد: در قانون اخیز مجلس، تعهدات داوطلبانه ای که فراتر از وظایف قانونی هستند لغو خواهند شد و این مسئله نیز به خاطر عهد شکنی طرف مقابل است. حال رسانه‌هایی که این مسئله را به موضوع معیشت مردم گره می‌زنند، توضیح دهند این تصمیم سیاسی خارج از کشور به معیشت چه ارتباطی دارد؟.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس تصریح کرد: اگر امروز شاهد ایجاد نوساناتی در بازارهای دلار و سکه همزمان با مصوبه مجلس هستیم، تحریف صورت گرفته از جانب برخی عناصر مؤثر در این بازارها است.

وی با اشاره به اظهارات رئیس جمهور در تیرماه مبنی بر اینکه "ارز مال دولت بوده و در تعیین قیمت ارز صاحب اختیار است"، گفت: بنابراین نوسانات قیمت ارز فقط وابسته به تصمیمات اقتصادی رئیس جمهور و دولت بوده و با نظر دولت این قیمت‌ها جابجا می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تأکید کرد: دولت برای خوشبخت کردن خود با سه بازار بورس، دلار و اوراق بهادار بازی می‌کند، چطور وقتی مصوبه مجلس که هیچ ارتباطی به حوزه اقتصادی ندارد و هنوز در شورای نگهبان تأیید نشده بازار دچار تغییر می‌شود بنابراین این تغییرات در بازار ناشی از سیاسی کاری بوده که ممکن است سمت و سوی آن از جانب دولت هم باشد.