به گزارش افکار نیوز به نقل از روزنامه دنیای اقتصاد،شلي ياشيموويچ رهبر حزب كارگر در مصاحبه با شبكه ۲ تلويزيون اسرائيل، گفت سياست جنگ طلبانه نتانياهو در قبال ايران اشتباه است. اين خطاست كه ما خود را در نوك پيكان مقابله با ايران قرار دهيم. ما بايد هماهنگي كاملي با آمريكا در قبال پرونده هسته اي ايران داشته باشيم. اين موضوع خيلي خطرناك است كه موضوع دفاع در برابر ايران را تبديل به بزرگ ترين مشكل اسرائيل كنيم.

چند ماه پیش ایهود باراک وزیر دفاع اسرائیل نیز تصریح کرده بود ما دولت کوچکی هستیم و نباید در نوک جریان مقابله با ایران قرار بگیریم. این مسئله را باید جامعه جهانی حل کند.


همزمان با اظهارات رئیس حزب کارگر اسرائیل، عاموس یادلین رئیس سابق اطلاعات ارتش این رژیم گفت: ایران برای پیشبرد برنامه هسته ای خود استراتژی بسیار پیچیده ای دارد و متاسفانه باید بگویم این استراتژی کارآمد و موفق هم بوده است.


به گزارش هاآرتص وی که در همایشی در ویرجینیای آمریکا سخن می گفت اضافه کرد: موشک های دوربرد ایران در کمتر از ۷ دقیقه می تواند به تل آویو برسند و وسوسه ها برای شلیک این موشک ها بسیار زیاد است.
در همین حال ایتان باراک کارشناس روابط بین الملل دانشگاه صهیونیستی هیبرو درباره بلوف های نتانیاهو و باراک به خبرگزاری جی تی ای گفت: شگرد تل آویو همان سیاست رفتن تا آستانه جنگ است. به این معنا که محتمل است باراک در یک گردهمایی پشت درهای بسته بگوید گزینه نظامی روی میز نیست اما برای حفظ سیاست تا آستانه جنگ بین همه بگوییم که این گزینه روی میز است. اما مشکل این جاست این گردهمایی پشت درهای بسته در حال حاضر تنها با حضور باراک و نتانیاهو برگزار می شود.

ایتان باراک می گوید: اگر این یک بازی دیپلماتیک است وقتی با موساد یا شاباک(شین بت) حرف می زنید باید دست از این بازی بردارید.


او می افزاید: این طور هم می تواند باشد که نتانیاهو و باراک می اندیشند که این قدر موضوع مهم است که باید حتی وقتی در کابینه هم حاضر می شوند ژست جنگ به خود بگیرند. بدین ترتیب خارجی ها و دیپلمات ها هیچ شکی نخواهند کرد که این دو آماده به راه انداختن جنگ هستند.


گفتنی است شگرد تبلیغاتی و القایی «رفتن تا آستانه جنگ» هر چند که از طرف جمهوری اسلامی ایران با پوزخند مواجه شد اما زلزله و تلاطم گسترده ای را در محافل امنیتی و سیاسی این رژیم برپا کرد.
چند روز پیش باراک با ابراز ناخرسندی از انتقادهای تند مقامات سابق امنیتی و نظامی تصریح کرد که دیگر درباره حمله نظامی به ایران حرف نخواهد زد.


به تازگی روزنامه آلمانی فرانکفورتر الگماینه از قول عاموس گیلعاد رئیس بخش سیاسی وزارت دفاع اسرائیل نوشت: اکنون حزب الله لبنان ۴۵ هزار موشک در اختیار دارد و سازمان های امنیتی ما تخمین می زنند که این گروه از جنگ سال ۲۰۰۶ تاکنون، میزان تسلیحات زرادخانه خود را ۳ برابر افزایش داده است.

اين سلاح ها و موشك ها در صورت هرگونه درگيري اسرائيل با ايران مي توانند مورد استفاده قرار گيرند. حزب الله به ميزان زيادي ادوات جنگي از ايران و سوريه دريافت كرده است. جنگجويان حزب الله در مرز اسرائيل كاملا مسلح و مجهز هستند.