موفقیت‌های سایبری سپاه حاصل تلاش‌های علی‌اصغر زارعی بود

 حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی امروز (17 آذر) در برنامه چاپ اول شبکه خبر با اشاره به درگذشت علی‌اصغر زارعی نماینده ادوار مجلس اظهار داشت: علی‌اصغر زارعی در حقیقت شهید زنده بود و او تاریخ شفاهی دفاع مقدس محسوب می‌شود، چرا که هیچ روز از زندگی او غیر از مسیر جهادی نبوده است. 

وی افزود: علی‌اصغر زارعی در دوران دفاع مقدس از رزمندگان بسیار مؤثر بود و چون رشته او مخابرات برود، در ایجاد ارتباطات با وجود آنکه در هشت سال دفاع مقدس در تحریم تجهیزات مخابراتی بودیم، شهید زارعی که شاید طبق ضوابط نتوانیم او را شهید بنامیم، اما حقیقتا شهید زنده است، نقش بسیار مؤثری در جنگ داشت. 

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: علی‌اصغر زارعی در مقطعی در هشت سال دفاع مقدس فرمانده دانشکده فنی دانشگاه امام حسین(ع) بود و شاگردان زیادی هم در آنجا پرورش داد که امروز بسیاری از اتفاقات و افتخارات در عرصه سایبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دست می‌آورد، محصول زحمات وی در بعد فنی که تلاش‌های بسیار مؤثری را داشت.

ذوالنور خاطرنشان کرد: زارعی در دورانی هم که در مجلس نمایندگی ملت را برعهده داشت، در زمره نمایندگان ولایی و ارزشی بوده و بسیار مؤثر عمل کرد و بر آرمان‌ها و ارزش‌ها و حقوق مردم و حل مشکلات آنها محوریت خاصی در مجلس نهم داشت. 

وی گفت: علی‌اصغر زارعی در مجلس مواضع بسیار قاطعی در دفاع از آرمان‌ها، ارزش‌ها و منافع ملی جمهوری اسلامی داشت و در این زمینه با هیچ‌کس هم تعارفی نداشت.

ذوالنور ادامه داد: با آنکه شهید زارعی یک نیروی فنی و علمی بود که هم‌رده‌های وی از نظر درآمدی خیلی وضع بهتری داشتند، اما زندگی علی‌اصغر زارعی بسیار زاهدانه بوده و چیزی برای از دست دادن نداشت که نگران باشد که بتواند بر مواضعش تأثیر بگذارد. 

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: بعد از حضور علی‌اصغر زارعی در مجلس، وی به سازمان پدافند غیرعامل که بزنگاه اصلی که دشمن قصد تهدید امنیتی برای کشورمان در ابعاد مختلف کشور داشته و به دنبال ضربه زدن به زیرساخت‌های حیاتی و مراکز مهم جمهوری اسلامی،‌ مباحث زیستی و بیوتروریسم را دنبال می‌کرد و شهید زارعی در این عرصه نقش‌آفرین بودند.