متفکرآزاد: آذربایجانی‌ها در حفظ خاک کشور سهم دارند

  روح‌الله متفکرآزاد در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و طی تذکری شفاهی، گفت: سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بر مبنای عزت، حکمت و مصلحت است و ما باید در اظهارنظرهای خود دقت کنیم تا منافع ملی به خطر نیفتد.

وی متذکر شد: بنده به عنوان یک نماینده آذربایجانی، جزو اولین کسانی بودم که نسبت به اظهارنظر رئیس‌جمهور ترکیه موضع‌گیری کردم.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آذربایجان برای ایران، سوسنگرد را نگه داشت و لشکر عاشورایی آن از خط‌شکنان دفاع از حریم، ناموس و خاک وطن بود.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما از آذربایجانی حرف می‌زنیم که در دوران فرقه‌گرایی و گروهک‌گرایی ابتدای انقلاب، جزو خاموش‌کنندگان این فتنه در کشور بودند و آذربایجان همیشه قوام‌بخش ملت بود.

متفکر آزاد افزود: اگر در قبال موضوع قره‌باغ و جمهوری آذربایجان موضع گرفتیم، به این علت بود که خاک هر جا اشغال شود، محکوم است و نباید عده‌ای از این موضوع سوءاستفاده کنند.

وی گفت: ما ایرانی‌های اصیلی هستیم که در حفظ خاک کشور سهم داریم بنابراین ندای آذربایجان همواره ندای قدرت و اقتدار برای کشور بوده و ما همواره در مقابل بیگانگان ایستاده‌ایم.