قانون لغو تحریم‌ها روشن و شفاف است

 یعقوب رضازاده در واکنش به اظهارات رئیس‌جمهور مبنی بر آئین نامه اجرای « قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران» را با تفسیر خودمان تدوین و اجرا خواهیم کرد، گفت: مبدأ و مفسر هر قانونی که وضع می‌شود، مجلس شورای اسلامی است. نمایندگان مجلس یازدهم هم با توجه به تعهدی که به مردم دارند، قوانین موثر و خوبی را از جمله قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها را به تصویب رساندند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: خرابکاری در تاسیسات هسته‌ای یا شهادت دانشمندان نشان داد که تصویب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها ضروری است. پیش از این به راحتی و بدون هزینه اجازه بازدید و بازرسی از مراکز هسته‌ای به همه داده بودیم لذا ترور و شهادت دانشمندان هسته‌ای رخ داد. از همین رو مجلس به سرعت قانونی را تصویب کرد که با زیاده خواهی‌های آمریکا مقابله کند.

وی در ادامه تصریح کرد: مجلس و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ساعت‌ها و روزها برای تدوین 9 ماده قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها کار کارشناسی انجام داده است. از سوی دیگر قانون مجلس روشن و شفاف است و  شورای نگهبان نیز بعد از رفع ایراد مورد نظر، قانون را تایید کرده است.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مجلس تنها نهادی است اختیار تفسیر قوانین را دارد و در موارد خاص رهبر معظم انقلاب از جایگاه حکومتی می‌تواند به این مسائل ورود کنند. بنابراین دولت نمی‌تواند آیین نامه اجرای قانون را بنا بر تفسیر خود تدوین کند، در این صورت اقدامی خلاف قانون انجام داده‌اند.