سناریوهای مجلس برای بررسی بودجه ۱۴۰۰

 مجتبی یوسفی سخنگوی فراکسیون جبهه نیروهای انقلاب اسلامی از جلسه این هفته مجمع عمومی فراکسیون متبوعش برای تصمیم گیری درباره بازگرداندن لایحه بودجه 1400 به دولت ، خبر داد.

 وی درباره زمان برگزاری جلسه مجمع عمومی فراکسیون جبهه نیروهای انقلاب، گفت: فردا جلسه هیئت رئیسه فراکسیون برگزار می شود که در آنجا درباره زمان نشست مجمع عمومی که احتمالا روز سه‌شنبه یا چهارشنبه باشد تصمیم گیری می شود.

سخنگوی فراکسیون جبهه نیروهای انقلاب بیان داشت:2 دیدگاه درباره بودجه مطرح است یک اینکه کلیات لایحه بودجه به دلیل مشکلات ساختاری و ماهوی در مجلس تصویب نشود؛ دیدگاه دیگر این است که کلیات لایحه بودجه تصویب شود پس از آن لایحه برای اصلاح به دولت بازگردانده شود چرا که با توجه به شروط رهبر انقلاب برای کاهش سهم صندوق توسعه ملی به 20 درصد در بودجه 1400، در حدود 100 هزار میلیارد تومان از منابع دولت کاهش پیدا کرده ، لذا خود دولت این موضوع را اصلاح کند.

یوسفی تاکید کرد: فراکسیون هنوز درباره یکی از این دودیدگاه به جمع بندی نرسیده و قطعا در جلسه این هفته مجمع عمومی تصمیمی که به نفع معیشت و اقتصاد کشور باشد را اتخاذخواهیم کرد.

به گزارش تسنیم، هفته گذشته نیز جلسه مجمع عمومی فراکسیون جبهه نیروهای انقلاب با حضور علیرضا زاکانی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس ، مهرداد بذرپاش رئیس دیوان محاسبات و حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات درباره لایحه بودجه  سال 1400 برگزار شده بود.