دنیامالی: نباید شرایط کاندیداتوری ریاست جمهوری را سخت کرد

 احمد دنیامالی نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه 30 آذر) در جریان بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری و در موافقت با پیشنهاد رفع انحصار ثبت‌نام دبیر شورای عالی امنیت ملی و دبیر تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: ما قرار بود قانون انتخابات ریاست جمهوری را اصلاح کنیم و هر کسی بدون توجه به شرایط احراز نتواند در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند.

وی افزود: به نظر افکار عمومی کار ما برای ورود برخی افراد است و بر اساس اندازه‌گیری صورت گرفته فقط 1500 نفر می‌توانند در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند.

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس تصریح کرد: نباید شرایط را بگونه‌ای سخت کنیم که افراد توانمند که حتی شاید در بخش خصوصی اشتغال دارند امکان ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری داشته باشند.

دنیامالی گفت: اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام و اعضای شورای عالی امنیت ملی افرادی متخصص بوده و شرایط احراز را دارند.

وی گفت: افکار عمومی مجلس را متهم به یکسونگری در اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری کرده است و برای ما خوب نیست، باید شرایط را برای ثبت‌نام افراد بیشتری در انتخابات ریاست جمهوری باز کنیم.

وی افزود: بنا نداریم که آئین‌نامه بنویسیم بلکه فقط اصلاح  قانون ریاست جمهوری است این در حالی است که شورای نگهبان هم وظایفی دارد و نباید به وظایف آنها ورود کنیم.