ایران آماده آموزش یگان‌های توپخانه‌ای ارتش سوریه

 امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگویی با تأکید بر آمادگی مستشاران ارتش برای حضور در عرصه‌های بین‌المللی اظهار داشت: امروزه ارتش رویکرد بین‌المللی دارد و محدود به حوزه پدافندی و دفاعی نیست.

وی افزود: پس از اینکه دانش دفاعی ما به بلوغ رسید، اینک رسته‌های مختلف ارتش در عرصه‌های هوا، دریا و زمین مرز‌های ایران اسلامی را درنوردیده و پا به منطقه و جهان گذاشته‌اند؛ حضور ناوگروه‌های نداجا در آب‌های بین‌المللی و تکاوران زبده نزاجا در جبهه‌های دفاع حرم مصداق این حضور بین‌المللی است.

فرمانده نزاجا ادامه داد: نیروی زمینی ارتش در جبهه‌های دفاع از حرم جانانه نقش‌آفرینی کرده است و تقدیم هشت شهید که به‌حق از زبده‌ترین نیرو‌های ما نیز بودند، نشان می‌دهد که ارتش مقتدر جمهوری اسلامی اراده جدی در رابطه با حفظ سنگر رزمندگان مقاومت در سوریه و عراق دارد.

امیر حیدری با بیان اینکه هویت و ماهیت کارکرد ارتش مبتنی بر دفاع از حریم ولایت است، خاطرنشان کرد: هر جا که نیاز باشد و ما احساس کنیم که با حضور در یک جبهه، می‌توانیم رضایت رهبر معظم انقلاب اسلامی را جلب کنیم، حتی یک لحظه هم درنگ نمی‌کنیم. وقتی دشمن برای جسارت به حرم آل‌الله در عتبات عالیات نیات شومی در سر می‌پروراند، برادران ما در نیروی قدس سپاه، برای دفاع از حرم‌های اهل بیت (ع) و عقب راندن دشمن جنایتکار وارد عمل شدند.

 فرمانده نیروی زمینی ارتش اضافه کرد: البته این موضوعی نیست که ما آن را مخصوص به نیروی قدس بدانیم و معتقدیم که هر کجا برادران ما بخواهند از تخصص و آموزش تکاوران نیروی زمینی ارتش استفاده کنند، ما خود را به سنگر آن‌ها می‌رسانیم.

وی افزود: علاوه بر حضور تکاوران تیپ ۶۵ نیروی ویژه ارتش (نوهد)، مستشاران نزاجا نیز نقش بسیار تأثیرگذاری در آموزش یگان‌های توپخانه‌ای ارتش سوریه متناسب با جنگ شهری داشتند. نگرش ما این است که دفاع از حرم آل‌الله علاوه بر اینکه تکلیف شرعی ماست، تکلیف سربازی ما در نظام جمهوری اسلامی هم ایجاب می‌کند که به طور کامل از منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی تبعیت کنیم.

امیر حیدری درباره تأثیر شهادت سپهبد سلیمانی بر تداوم حضور مستشاری ارتش در عرصه دفاع از حرم گفت: شهادت مظلومانه سردار سرافراز اسلام، شهید حاج قاسم سلیمانی اراده ما را در حفظ دستاورد‌های ایشان مستحکم‌تر کرد. تکلیف شرعی ما و رضایت، ولی فقیه از ما درگرو حضور در این جبهه است.

وی خاطرنشان کرد: سردار شهید سلیمانی هم‌رزم ما در دوران دفاع مقدس بود و حقی که این شهید بزرگوار بر گردن همه رسته‌های نیرو‌های مسلح دارد، این است که راه او را ادامه دهند و دستاورد مجاهدت‌های این شهید را در جبهه‌های ملی و بین‌المللی حفظ کنند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تأکید کرد: ریشه‌کن کردن رژیم صهیونیستی از منطقه، آرمان بزرگ انقلاب است و منحصر به سپاه پاسداران یا ارتش نیست. به همین علت، در کنار موشک‌های برادران پاسدار، ما نیز برای نابودی اسرائیل پلید انگشت بر ماشه داریم و در انتظار اشاره رهبر معظم انقلاب اسلامی هستیم.