بیشتر آمریکایی‌ها خواستار حذف الکترال کالج هستند

 در یک نظرسنجی تمایل مردم آمریکا به حذف الکترال کالج در سیستم انتخاباتی آمریکا مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس اطلاعاتی که از نظرسنجی مشترک اکونومیست/یوگاو به دست آمده است، تقریبا ۵۰ درصد از آمریکایی‌های شرکت‌کننده در این نظرسنجی خواستار حذف الکترال کالج شدند.

نتایج بحث‌برانگیز در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ در آمریکا موجب شد برخی از ناظران خواستار حذف سیستم الکترال کالج برای انتخاب رئیس جمهور و استفاده از آرای عمومی و پیروزی نامزدی شدند که بالاترین آرای مردمی را به دست بیاورد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، به طور بی‌اساسی ادعا کرده است تقلب گسترده در انتخابات اخیر ریاست جمهوری این کشور موجب شد که جو بایدن این انتخابات را«بدزد». تیم حقوقی ترامپ در برخی از ایالت‌های مهم که بایدن در آن‌ها پیروز شده است پرونده قضایی تشکیل داد.

بر اساس این نظرسنجی، ۴۶ درصد از آمریکایی‌ها آماده «اصلاح قانون اساسی هستند تا نامزدی که بیشترین تعداد آرا را در سراسر کشور به دست می‌آورد، پیروز انتخابات شود.»

با این حال، ۳۴ درصد گفتند هیچ تمایلی به تغییر این سیستم ندارند. ۲۰ درصد نیز مطمئن نبودند که الکترال کالج باید حذف شود یا بماند.

از میان شرکت کنندگان در این نظرسنجی که به بایدن رای داده اند، ۷۵ درصد گفتند که الکترال کالج باید کنار گذاشته شود و فقط ۱۴ درصد از کسانی که به ترامپ رای دادند، چنین نظری داشتند.

بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در هر ۲ آرای مردمی و الکترال پیروز شد.

خلاص شدن از شر الکترال کالج مستلزم ایجاد اصلاحاتی در قانون اساسی آمریکاست. پس از آن که ۲ سوم اعضای مجلس نمایندگان و مجلس سنا هرگونه اصلاحات در قانونی اساسی را پیشنهاد بدهد، برای اجرایی شدن آن ۳۸ ایالت از ۵۰ ایالت باید با آن موافقت کنند.