معیارهای رجال سیاسی و مذهبی در انتخابات ریاست جمهوری باید دقیقا مشخص شود

 سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی  نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری به عنوان مخالف پیشنهاد حذف تعیین معیارهای رجال سیاسی و مذهبی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: زمانی که به انتخاب جریان تشکیل دولت‌ها و انتخاب رییس جمهورها و علاوه بر آن مشکلات و انحرافات رییس جمهورها در دوران کاری‌شان می‌توان به دقیق نبودن خصوصیات ذکر شده در ماده ۲ در روسای جمهور پی برد.

وی در توضیح بیشتر افزود: برخی بعضاً انحرافات آنها از نداشتن خصوصیات مطرح شده در ماده 2 طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری ایران است.

قاضی زاده هاشمی افزود: باید معیارهای رجال سیاسی و مذهبی به صورت دقیق مشخص شود و این موضوع منجر به دقیق شدن رد کاندیداهای ریاست جمهوری می‌شود.

وی اظهار داشت: بسیاری از روسای جمهور علی‌رغم داشتن سابقه مدیریت و مسئولیت‌های کلان، فاقد راهبرد و بینش اعتقادی دقیق بوده و نسبت‌شان با آرمان‌های انقلاب اسلامی و اصول اعتقادی‌شان و همچنین ولایت فقیه روشن نبوده و اینها باعث مشکلات در کشور شده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ماده 2 طرح مذکور برای شورای نگهبان قدرت پاسخگویی ایجاد می‌کند، تصریح کرد: اگر قرار است معیاری برای کاندیداهای ریاست جمهوری مشخص کنیم، این معیار مواردی هستند که در ماده 2 آورده شده است.