ترور سردار سلیمانی نشانه خشم آمریکا از مبارزه ایران با تروریسم بود

 «رضا قلیچ‌خان» سفیر جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و هرزگوین در میزگرد بر خط «مقاومت و تروریسم دولتی»،   ترور سردار قاسم سلیمانی را تروریسم دولتی دانست که به دستور شخص رییس‌جمهور آمریکا علیه یک مقام بلند پایه ایرانی صورت گرفت و گفت: ترور سلیمانی، فرمانده بسیار تاثیرگذار در مبارزه با داعش و انهدام حکومت خودخوانده آن در سوریه و عراق نشانه خشم آمریکا از میزان نفوذ ایران در منطقه و در مبارزه با تروریسم بود.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران، بیش از چهل سال تحت انواع ترورهای سیاسی، اقتصادی، نظامی، علمی و فناوری و فرهنگی قرار داشته است، اظهار داشت: هدف این ترورها مبارزه با ایران مستقل و محدود ساختن ایران و از پا درآوردن کشور است. ایران یک قدرت منطقه‌ای است و تجربه نشان داده هیچ تغییری در منطقه بدون حضور یا اخذ نظر ایران به راحتی قابل انجام نیست. سفیر جمهوری اسلامی ایران هدف از تحریم‌های اقتصادی سخت را اعمال فشار حداکثری علیه مردم و حکومت ایران برشمرد و تصریح کرد: مردم ایران با حضور میلیونی در مراسم تشییع سردار سلیمانی نشان دادند حتی در زیر سخت‌ترین فشارهای خارجی باز هم به آرمان‌های کشورشان پایبند هستند.

در ادامه میزگرد خیرالدین سمون، دیپلمات و روزنامه‌نگار بوسنیایی با محکوم کردن ترور سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: هدف از این اقدام تروریستی حمله به ایران بود. ترور مقدمه‌ای بود برای عمل شتاب‌زده از سوی ایران و سپس مداخله و تجاوز نظامی آمریکا به ایران. آمریکا و اسراییل جرات حمله به ایران را ندارند و عدم موفقیت اهداف آمریکا در ترور سلیمانی این بود که پس از گذشته یک سال، نتواسته‌اند جنگی را علیه ایران سامان بدهند.

این دیپلمات بوسنیایی شکست ایران را آرزوی خام نتانیاهو عنوان کرد و گفت: اگر ایران را با کشورهای عربی مقایسه کنیم، به تنهایی مهمترین سد و مقاومت در مقابل رژیم صهیونیستی و آمریکا و اقدامات متجاوزانه آنها است. ایران سنگر و پایگاه مهم مقاومت است.

 در ابتدای میزگرد کاظم ذوقی بارانی درباره برگزاری این میزگرد آنلاین گفت: در سالگرد شهادت سردار سلیمانی این میزگرد با حضور ده‌ها شخصیت برجسته سیاسی و رسانه‌ای بالکان و کشورهای دیگر برگزار می‌شود. سردار سلیمانی فاتح قلوب دوستداران عزت و استقلال در مقابل سلطه و استکبار جهانی بود.

میزگرد برخط «مقاومت و تروریسم دولتی»به همت موسسه علمی و پژوهشی ابن سینا و با همکاری دفتر نمایندگی صداوسیمای جمهوری اسلامی در سارایوو برگزار شد. این میزگرد از طریق صفحات این موسسه در فضای وب پخش شد.