جوکار: شفافیت آرای نمایندگان از حقوق عامه مردم است

 محمدصالح جوکار با اشاره به اعلام وصول طرح شفافیت آرا ی نمایندگان ، به لزوم چنین شفافیتی پرداخت و گفت: هم نمایندگان حق و حقوقی دارند هم کسانی که به آن ها رای داده اند دارای حقوقی هستند، در حقوق عامه  این حق رای دهندگان به نمایندگان است که نقطه نظرات و مطالبات آنها دقیقا رعایت شود.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید رای و نظر نمایندگان در بخش‌های اقتصادی سیاسی و مباحث مختلفی که امروز با آن رو به رو هستیم و در مجلس مطرح می‌شود، شفاف باشد.

وی با بیان اینکه شفاف بودن رای نمایندگان از حقوق عامه مردم است، بیان کرد: اینکه نماینده ای به طرح و لایحه‌ای رای منفی یا مثبت می دهد، باید طبق نظر کارشناسی باشد اگر غیر کارشناسی یا براساس سلایق سیاسی رای دهد قابل قبول نیست.

این نماینده مجلس تاکید کرد: ممکن است نماینده از طرح و لایحه ای دفاع کند که بخشی از جامعه نظر او را قبول نداشته باشند اما اگر اساس نظر و رای نماینده بر مبنای کار کارشناسی باشد بتواند از آن دفاع کند مطلوبیت کامل و جامع دارد.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بنابراین اگر پایه رد یا قبول یک لایحه یا طرحی نظر کارشناسی و جامع باشد، هیچ مشکلی ندارد که آراء شفاف باشد و همه مردم در جریان آرای نمایندگان قرار بگیرد.