قانون تأمین کالاهای اساسی هر چه سریعتر اجرایی شود

 حسینعلی حاجی‌دلیگانی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی طی تذکری شفاهی،گفت: مجلس قانون تأمین کالاهای اساسی را به تصویب رساند که رئیس‌جمهور آن را به موقع ابلاغ نکرد و در نهایت رئیس مجلس شورای اسلامی آن را ابلاغ کرد.

وی بیان کرد: این قانون الان ابلاغ شده و لازم‌الاجراست که در آن قانون یک بندی مصوب شد مبنی بر اینکه «وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سامانه‌ای را ایجاد کند تا کسانی که یارانه آنان قطع شده یا آنکه یارانه معیشتی دریافت نمی‌کنند، بتوانند اعتراض خود را در آن سامانه بارگذاری کنند».

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متأسفانه هنوز این سامانه ایجاد نشده، بسیاری از مردم گلایه‌مند هستند و می‌گویند که «برخی از افراد با وجود تمکن مالی، یارانه معیشتی را دریافت کرده‌اند اما برخی دیگر که وضعیت مالی خوبی ندارند، این یارانه به حساب آنان واریز نشده»؛ بنابراین لازم است این موضوع مورد رسیدگی قرار گیرد.

حاجی دلیگانی در ادامه جلسه خواستار حل مشکل آلودگی هوا در حوزه انتخابیه خود شد.

در ادامه جلسه سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی که ریاست جلسه را برعهده داشت، گفت: قانون تأمین کالاهای اساسی هم به نحوی از انحا، مصوبه خود دولت است، مجلس و مردم منتظر اجرای آن هستند و امیدوارم که اجرای آن تسریع شود.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شهرهای صنعتی مشکلاتی در زمینه آلودگی هوا دارند و باید سازمان محیط‌زیست به طور جدی‌تر به وظایف خود در این زمینه عمل کند.

وی گفت: به نوبه خود ایام سوگواری حضرت فاطمه (س) را تسلیت عرض می‌کنم، امیدوارم همه ما فاطمی باشیم و فرا رسیدن سالگرد شهید سلیمانی را گرامی می‌دارم.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین سالگرد حضور بابصیرت ملت ایران در یوم‌الله ۹ دی را تبریک عرض می‌کنم و پاس می‌دارم و امیدوارم خداوند متعال همچنان نصرت خود را نصیب ملت بزرگ ایران کند.