اقبال شاکری: آخوندی باید در مراجع قضایی بازخواست شود

 اقبال شاکری نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 10 دی) قوه مقننه در نطق میان دستور  خود با بیان اینکه 7 ماه از عمر مجلس یازدهم می گذرد،گفت: اقدامات اساسی خوبی انجام شده اما برای مجلس انقلابی کافی نیست، نظارت کم اثر، فرایندهای طولانی صحن و کمیسیون ها، رسیدگی به موضوعات اصلی کشور را کُند کرده است، حتی تذکرات و رسیدگی به سوالات در کمیسیون و صحن نیز فرسایشی شده است.

وی در همین راستا،افزود: مجلس باید با اصلاح ساختار و آیین نامه داخلی و چابک کردن مرکز پژوهش ها و دیوان محاسبات به صورت قرارگاهی به مسائل حیاتی مردم ورود کند و دولت را همراه خود بکشاند و از ابزارهای نظارتی بازدارنده استفاده کنندتا کارها به سرانجام برسد.

نماینده تهران در مجلس خطاب به رئیس جمهور، بیان داشت: آقای روحانی! یادتان هست چه گفتید؟ با چه وعده هایی سرکار آمده اید؟ 100 روز مشکلات را حل می کنیم! چنان رونقی ایجاد کنیم اصلا یارانه نیاز نداشته باشد! اما پس از گذشت 7 سال و نیم از عمر دولت می گویید همین که حقوق کارمندان را سر موقع می دهیم خدا را شکر کنید.

شاکری ادامه داد: اعتراف می کنید که در دولت وزیر حامی مردم ندارید و در حوزه مسکن کوتاهی شده است، خسته نباشید! دولتی که می گفت ما زبان دنیا را بلدیم از درک مطالبات و  دغدغه های مردم خودش ناتوان است .

شاکری با بیان اینکه مجلس باید تمام قد پیگیر قانون  جرم بودن ترک فعل مسئولین باشد، گفت: باید کمیسیون اصل 90 و مراجع قضایی از آقای آخوندی وزیری که به گفته رئیس جمهوری در حوزه مسکن کوتاهی کرده و خانه دار شدن را تبدیل به آرزوی دست نیافتنی برای مردم کرده بازخواست شود و‌ ان شاالله این شروعی برای تمام مسئولین کم کار باشد.

نماینده تهران در مجلس در ادامه نطق خود خطاب به رئیس جمهور، اظهار داشت: از خود تحریمی داخلی و التماس خارجی دست بردارید و به ریل خدمت به مردم برگردید. آقای روحانی قانون مسئول سیاست های کلان کشور را مشخص کرده است و تفسیر قوانین نیز به عهده دولت نیست، بهتر است نگاهتان را به مجلس عوض کنید! به جای لج بازی و تعیین تکلیف برای مجلس که چه چیزی را رد یا تصویب کند در این روز های آخر کمی به فکر دنیای مردم و آخرت خودتان باشید.

عضو کمیسیون عمران با اشاره به لایحه بودجه ۱۴۰۰ ،گفت: آقای رئیس جمهور! منطقی نیست لایحه بودجه ای  بدهید که بوی نفت می دهد و اقتصاددانان و بودجه شناسان از بی مبنایی آن حیرت زده شدند و مجلس مجبور شده آن را شخم بزند، شما نمی توانید با این بودجه بادکنکی سرزمین سوخته و آینده فروخته شده را تحویل دولت بعدی دهید.

شاکری در پایان نطق خود، بیان داشت: آقای روحانی! پذیرفته نیست قیمت ارزاق و مواد غذایی، خودرو و مسکن و نهاده های دامی در خیانت نفوذی ها و پاسکاری بین وزارت خانه ها سر به فلک بکشد و مافیای قدرت و پول، ظرف چند روز ثروت افسانه ای به جیب بزنند و مردم در جنوب و شرق کشور در صف طویل یک کپسول گاز و دبه ای آب شرب باشند.