حاج قاسم، مصداق بارز تربیت در مکتب امام خمینی(ره) است

 حسین نوش آبادی با اشاره به خصوصیات اخلاقی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ، گفت: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب ،حاج قاسم سلیمانی با متلاشی کردن توده سرطانی و خطرناک داعش ،نه فقط به کشور بلکه به ملت های منطقه ،جهان اسلام و بشریت خدمت گزاری کرد و این تعبیر،تعبیر بسیار بزرگی است.

وی افزود: ما شهید حاج قاسم را مصداق برجسته تربیت شده مکتب امام خمینی(ره) می دانیم که همه عمرش را وقف خدا کرده است و شهادت هم به تعبیر رهبری معظم، پاداش بی‌وقفه او در طول عمر ایشان بود.

نماینده مردم ورامین ،قرچک و پیشوا در مجلس با تاکید بر چهره بین المللی حاج قاسم سلیمانی و مراسم سوگواری جهانی برای ایشان مطرح کرد:شهیدحاج قاسم سلیمانی یک چهره فراملی و بین‌المللی بود؛ هم جبهه مقاومت ایشان را به خوبی می‌شناخت و از همکاری‌ها،مشورت ها و راهنمایی‌های حاج‌قاسم استفاده می‌کرد و هم در جهان به عنوان یک چهره نامدار و بی بدیل مطرح شده بود.

نوش آبادی با اشاره به درخواست ملاقات از سوی مقامات آمریکا با سردار شهیدسلیمانی، مطرح کرد: حقیقتاً شهید سلیمانی در هر عرصه‌ای که وارد می شد با تمام توان خود را وقف می کرد و  ارتباطش با جریانات اسلامی در کشورهای مثل لبنان، سوریه، عراق و یمن  و افغانستان بسیار عمیق بوده و  یکی از پایه های اصلی محور مقاومت بود.

 این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه رمز محبوبیت سردار شهید سلیمانی ولایتمداری و اخلاص در عمل بود، خاطرنشان کرد: سرکوبی داعش هم نتیجه تلاش بی وقفه ایشان بود و علاوه بر اینکه ایشان شجاع بود؛ شهامت و شجاعت در کنار اخلاص و فروتنی، رمز ماندگاری ایشان بود، به طوری که از ایشان یک چهره الهی ساخته بود.

وی با اشاره به فرمایشات رهبری و تأکید بر اینکه شهید سلیمانی، هم در زمان حیات و هم با شهادت خود استکبار را شکست داد، خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی اهل اخلاص بود و اهل تظاهر نبود؛همانطور که رهبری معظم فرمودند؛عقل و تدبیر و عمل ایشان سنجیده بود و در همه عرصه ‌ها و در میدان های دفاع ،امنیت ،نظامی و سیاست؛ فردی متشرع و متدین بود و سیاست باعث نمی شد که ایشان بخواهد پا از حریم اخلاق و اخلاق اسلامی فراتر بگذارند.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران  اظهار کرد:همیشه ارتباطشان را حفظ می کرد و حزب و گروه و دسته برای ایشان ملاک نبود؛چرا که هیچ تعلقی به جریان و حزبی در کشور نداشته و متعلق به انقلاب، اسلام و ولایت داشتند؛این رمز ماندگاری شهید سلیمانی بود و ما واقعاً یک انسان بزرگی را در این عرصه از دست دادیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه شهید سلیمانی، قهرمانِ شکست استکبار بود ،تصریح کرد: نقش شهید سلیمانی، در موضوع فلسطین ، یمن و لبنان بر هیچ کس پوشیده نیست و در مقابل استکبار ،در مقابل صهیونیست ها، داعش،فتنه های داخلی ایستادند و عزم جدی برای مقابله داشتند؛می توانیم بگوییم سردار شهید سلیمانی عزم و غیرت دینی و قدرت تهاجمی و دفاعی ایرانیان را  به رخ جهانیان کشید و توانست به عنوان یک چهره ماندگار در تاریخ ثبت شود.