ظریف به کویت هشدار داد

 «شیخ احمد ناصر المحمد الصباح» وزیر امور خارجه کویت در گفت‌وگوی تلفنی خود در آغاز سال میلادی جدید با  محمد‌جواد ظریف  وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران آخرین مسائل روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای را مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار داد. 

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این گفت‌وگو ضمن تبیین دیدگاه جمهوری اسلامی در تامین ثبات و امنیت فراگیر به دور از دخالت بیگانگان، به برخی از تحرکات مشکوک و شیطنت‌های ایالات متحده در منطقه، اشاره و تصریح کرد که مسؤولیت عواقب هرگونه ماجراجویی احتمالی بر عهده واشنگتن خواهد بود.

سه شنبه نهم دی ماه نیز وزیر خارجه قطر تلفنی با ظریف گفت‌و‌گو کرده بود و وزیر امور خارجه ایران مسؤولیت هرگونه عواقب ماجراجویی در منطقه را به عهده آمریکا خوانده بود.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین روز پنجشنبه در واکنش به تحرکات نظامی آمریکا در منطقه خلیج فارس در پیامی توئیتری نوشت: به جای مبارزه با کرونا در آمریکا، دونالد ترامپ و همراهانش میلیاردها دلار را برای به پرواز درآوردن (بمب‌افکن‌های) بی۵۲ و اعزام ناوگروه به منطقه ما به باد می‌دهند. اطلاعات به دست آمده از عراق حاکی از توطئه‌ای برای ساخته و پرداخته کردن بهانه‌ای برای جنگ است.

وی در ادامه تاکید کرد: ایران به دنبال جنگ نیست اما آشکارا و بی‌درنگ از مردم، امنیت و منافع حیاتی خود دفاع خواهد کرد.