بررسی افزایش مدت انتخابات تا ۲ روز

 فداحسین مالکی با اشاره به چالش پیش روی انتخابات 1400 به دلیل شیوع بیماری کرونا ، گفت: به لحاظ بین المللی انتخابات 1400 یکی از مهمترین انتخاباتی است که جمهوری اسلامی ایران برگزار می کند نگاه بین المللی مترصد این است که چگونه انتخابات ریاست جمهوری برگزار می شود چرا که شیطنت هایی در این زمینه داشته  اند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: پیش از آنکه نسبت به اجرایی بودن انتخابات در دوران کرونا صحبت کنیم باید نسبت به محتوای آن دقت کرد، متاسفانه عملکرد دولت در چند سال اخیر بد بوده که باعث ایجاد ذهنیت های منفی در جامعه شده است و مردم با  گرانی و تورم مواجه هستند.

مجلس به دنبال هموار کردن افزایش مشارکت مردم در انتخابات است

وی ادامه داد: نگاه مجلس بر این است که زمینه را برای مشارکت  مردم هموار کند و اعتماد سازی در جامعه به وجود بیاید. به علت عملکرد برخی دستگاه های اقتصادی بی اعتمادی زیاد شده است، مجلس با انجام کارهای کلان در تلاش است ضریب اطمینان مردم نسبت به دولت و نظام مانند گذشته باشد که طبیعتا این موضوع تاثیر خوبی در مشارکت مردمی خواهد داشت.

این نماینده مجلس تاکید کرد: در شرایط و ملاحظات کرونایی با تدابیری که وزارت کشور اتخاذ کرده به نظر می رسد مشکل اساسی در زمینه برگزاری انتخابات وجود نداشته باشد، اما اگر لازم باشد می توان مدت انتخابات را از یک، به 2 روز  افزایش داد که این موضوع در حال بررسی است و به لحاظ اهمیت موضوع همه ابزارهای نظام  در راستای انتخابات به کار گرفته می شود.

برگزاری انتخابات در بستر اینترنت فرصت مغتنمی است

مالکی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، در زمینه استفاده از اینترنت برای برگزاری انتخابات، گفت: فضای مجازی فرصت بسیار مغتنمی بوده و برای استفاده از این روش، بررسی هایی در حال انجام است باید دید با توجه به پراکندگی جمعیت در کشور امکان برگزاری انتخابات الکترونیک وجود دارد یا خیر.

تجربه ناموفق وزارت آموزش و ارتباطات در برگزاری مدارس الکترونیکی

این نماینده مجلس بااشاره به تجربه بهره گیری از فضای مجازی برای برگزاری مدارس اظهار داشت: متاسفانه وزارتخانه های آموزش و پرورش و ارتباطات نتوانستند به درستی مدارس را در بستر اینترنت برگزار کنند،  از این رو ممکن است در انتخابات ریاست جمهوری مشکلاتی به وجود بیاید اما قابل بررسی است و دولت می تواند این موضوع را به عنوان یک فرصت در نظر بگیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بررسی ابعاد برگزاری انتخابات 1400 را در دستورکاری خود قرار می دهد.