هشدارها درباره خطر فروپاشی سیستم بهداشت و درمان آمریکا

 وضعیت شیوع ویروس کرونا در آمریکا و تعداد رو به رشد بستری شدگان کرونایی در بیمارستان‌ها به گونه‌ای تهدیدآمیز شده است که حتی اگر کسی مبتلا به ویروس کرونا نباشد و بخواهد در بیمارستان بستری شود، با تبعات و تاثیرات منفی این بحران روبرو خواهد شد.

 برد اسپلبرگ افسر ارشد بهداشت و درمان در مرکز پزشکی کالیفرنیای جنوبی در این باره گفت: اگر شما حادثه رانندگی داشته باشید، از ما خواهید خواست تا جان شما را نجات دهیم. اگر دچار سکته قلبی شوید نیاز به یک تخت آی‌سی‌یو خواهید داشت و پرستاران و پزشکانی می خواهید که آموزش دیده باشند، کسانی که مجبور نباشد در یک لحظه از 20 بیمار دیگر مراقبت کنند.

 برخی بیمارستان‌های آمریکا از ماه ها قبل با فشار شدید ناشی از بحران کرونا و بیماران بستری شده روبرو شده‌اند ولی تجمعات و دورهمی‌ها در عیدشکرگزاری و کریسمس موجب تشدید این بحران شده است.

اسپلبرگ افزود: ما شاهد هستیم که مردم برای عیدشکرگزاری دور هم جمع شدند یا به دلایلی دور هم جمع می‌شوند که واقعا به درستی قابل درک نیست. این کار تنها جان آنها را به خطر می‌اندازد.

این گزارش افزود: در سراسر آمریکا تا روز پنجشنبه بیش از 125379 نفر در بیمارستان ها بستری بوده‌اند.

الگوی تدوین شده از سوی دانشگاه واشنگتن حاکی است تعداد فوتی‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا در آمریکا طی ماه آینده بیش از 150 هزار نفر دیگر افزایش خواهد یافت.

بر اساس این گزارش، تعداد فوتی‌های ناشی از ابتلا به کرونا در آمریکا در ماه دسامبر به بیش از 77500 نفر رسیده است.

به طور کلی نیز از ابتدای بحران کرونا تاکنون بیش از 348 هزار نفر در آمریکا جان خود را از دست داده‌اند. تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا نیز به بیش از 20.1 میلیون نفر رسیده است.

اسپلبرگ گفت: اگر با موج دیگری از شیوع فزاینده ویروس کرونا روبرو شویم، سیستم بهداشت و درمان ما در آستانه فروپاشی کامل قرار خواهد گرفت. ما در بیمارستان‌ها قادر به توقف این روند نیستیم. این مردم هستند که قدرت متوقف کردن چرخه ویروس کرونا را دارند.