ونزوئلا سالروز شهادت سردار سلیمانی را تسلیت گفت

 دولت ونزوئلا با انتشار پیامی رسمی در سالروز شهادت سردار قاسم سلیمانی ، با دولت و ملت ایران ابراز همبستگی و این اقدام تروریستی را محکوم کرد.

در متن این پیام که از طریق پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه ونزوئلا منتشر شده، آمده است: دولت بولیواری ونزوئلا با ابراز سلامی صمیمانه خدمت مردم و مقامات جمهوری اسلامی ایران، به یاد و خاطره شهید سردار قاسم سلیمانی، رهبری فراموش نشدنی و فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران جمهوری اسلامی، که یک سال پیش از طریق اقدام خودسرانه جنایتکارانه تروریستی به دستور دولت منفور دونالد ترامپ به قتل رسید، ادای احترام می‌کند.

سردار سلیمانی نمونه‌ای از شجاعت، مبارزه و ثبات قدم در تضمین آزاد سازی سرزمین‌های اشغال شده از سوی نیرو‌های خارجی و در نبرد علیه گروه‌های تروریستی بود که مداخله‌های گاه و بیگاه غرب، در خاورمیانه آن را به بار آورده بود.

شهید سلیمانی برای تحکیم محور مقاومت و استقلال ملت‌ها و برای معادله‌ای جدید از هندسه قدرت منطقه‌ای در راستای صلح، مبارزه کرد. میراث جاودانه قاسم سلیمانی، منشاء الهام برای ملت‌ها است و برای همیشه خواهد بود؛ ملت‌هایی که مدافع تعیین سرنوشت خود هستند و برای آزادی خود در برابر اقدامات غیرانسانی امپریالیسم (نظام سلطه) می‌ایستند.

جمهوری بولیواری ونزوئلا اقدامات تروریستی آمریکا علیه ملت برادر جمهوری اسلامی ایران را قاطعانه نفی می‌کند و همچنین احترام کامل به حقوق بین المللی را به عنوان تضمین صلح و امنیت همه ملت‌ها خواستار است.