رئیس جمهور شعار هوای آبی، آسمان آبی و ربط آن به برجام را فراموش نکند

 حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: روزگاری روحانی شعار هوای آبی، آسمان آبی، حق مردم است را می‌داد اما این وعده دولت هم محقق نشده و نفس کشیدن برای مردم هم سخت شده است.

وی افزود:‌ روحانی به مردم قول داده بود که با برجام موضوع آلودگی هوا هم رفع شده و مشکلات این حوزه برطرف می‌شود اما این وعده رئیس جمهور هم محقق نشد.

عضو هیات رئیسه مجلس تصریح کرد: رئیس جمهور می‌گوید متولی قانون اساسی است این در حالی است که در اصل پنجاهم این قانون بر حفظ محیط زیست تأکید شده است؛ آیا آسمان آبی و هوای پاک حق مردم است؟ 

سلیمی گفت: رئیس جمهور باید به مردم گزارش دهد که برای بهبود کیفیت هوا و پرهیز از آلودگی چه اقداماتی را انجام داده است و به نظر می‌رسد هیچ پیوست زیست محیطی برای اقدامات عمرانی و تصمیم‌گیری‌های دیگر در دولت وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: عده‌ای مشکل آلودگی هوا در دولت قبل را مشکل تولید بنزین در کشورمان عنوان می‌کردند اما وقتی دولت در دستان عده‌ای خاص است و همراهان آنها هم در شهرداری و شورای شهر حضور دارند اما باز هم مشکل عدم استاندارد بنزین تولیدی علت آلودگی هوا است.

نماینده محلات در مجلس افزود: متأسفانه دولت به شهرداری و شورای شهر پایتخت که همراه و هم‌جناح آنها هستند عمل نکرده و عملاً شهرداری نتوانسته در زمینه توسعه حمل‌ونقل عمومی کاری انجام بدهد و بر همین اساس رئیس شورای شهر به دولت انتقاد کرده که چرا دولت بدهی‌اش را نمی‌پردازد؛ وضعیت در سایر کلانشهرها هم بغرنج است.

وی تصریح کرد: سازمان‌های متولی محیط زیست در شرایط آلودگی هوا به جای آنکه پاسخگوی عملکرد خود باشند سعی می‌کنند به دیگر بخش‌های کشور حمله‌ کنند.