پیام یک خروش بی‌انتها

 طرفداران بی‌شمار محور مقاومت در منطقه و خونخواهان حاج قاسم  در سالروز شهادت این شهید بزرگوار سنگ تمام گذاشته و ضمن تأکید بر« انتقام قطعی از قاتلان سردار»، با سردار دل‌ها تجدید بیعت کردند. از میدان التحریر در عراق گرفته تا خیابان‌های یمن ،سوریه و لبنان پیروان گفتمان و مکتب مقاومت در مواجهه با دشمنان لحظه‌ای آرام و قرار ندارند. به‌راستی پیام این «خروش بی‌انتها» برای آمریکا،   رژیم صهیونیستی و مهره‌های آن‌ها در منطقه ( مانند رژیم کودک کش سعودی) چیست؟

مهم‌ترین نکته‌ای که در این خصوص باید مدنظر قرار داد، به «گفتمان مقاومت» و اجزای این گفتمان بازمی‌گردد. هنر بزرگ سردار دل‌ها، یکی«شناخت و مهار بازی دشمن در منطقه» و دیگری، «ترویج گفتمان مقاومت» بود.

 زمانی که داعش توسط دستگاه‌های امنیتی آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی تشکیل و دامنه و محدوده فعالیت آن نیز مشخص شد، حاج قاسم بلافاصله تحرکات خطرناک تروریست‌های تکفیری را رصد کرده و هرگز میان آن‌ها و حامیانشان(واشنگتن، تل‌آویو و ریاض) تفکیکی قائل نشد. سردار سلیمانی اتصالات این شبکه  تروریستی‌، نقاط ضعف و مکانیسم عملیاتی داعش را به‌وضوح برای فرماندهان محور مقاومت ترسیم کرد. در ارزش و اهمیت اقداماتی که شهید سلیمانی ، شهید ابومهدی المهندس و دیگر شهدای محور مقاومت صورت دادند، همین بس که محاسبات راهبردی و تاکتیکی دشمنان امنیت منطقه را برهم زده و سخت‌ترین هزینه‌های ممکن را به آمریکا، رژیم صهیونیستی و متحدان آن‌ها در منطقه وارد ساختند. شهدای مقاومت جملگی ایمان داشتند که تروریسم تکفیری در سوریه، عراق و لبنان شکست خواهد خورد. آنان مقهور دشمن، ابزارها و مهره‌های آن‌ها نشده و مؤمنانه، آگاهانه و با توکل به خداوند متعال در برابر تروریسم ایستادند.

درنهایت، دشمنانی که مطابق محاسبات دقیق اتاق‌های فکر و فرماندهان ارشد و کارکشته نظامی خود، تسخیر عراق و سوریه و متعاقباتسخیر کل منطقه را کاملا در دسترس می‌دیدند و حتی برای دوران «سلطه جدید در منطقه» برنامه‌ریزی کرده بودند، باقدرت محاسبه‌ناپذیر «محور مقاومت» مواجه شدند؛ قدرتی که آن‌ها را مغلوب ساخت   و تروریسم تکفیری وابسته به واشنگتن، تل‌آویو و ریاض را در هم شکست.

این دستاورد تاریخی و مهم، مرهون «ایمان»،« مدیریت صحنه نبرد » و « ابتکار و سرعت عمل در جنگ با رقیب» بود. 

اما آنچه نام سردار عزیز را در دل‌ها ، قلوب مؤمنین و انسان‌های آزاده در سرتاسر جهان جاودانه ساخته است، «گفتمان سازی» این شهید بزرگوار می‌باشد. ما امروز صرفا از «تبحر سردار سلیمانی در میدان نبرد»سخن نمی‌گوییم، بلکه از گفتمان و مکتب اصیلی یاد می‌کنیم که حاج قاسم مروج آن بود. مکتب و گفتمانی که پس از شهادت حاج قاسم، به مبنای تحلیل و اقدام جبهه مقاومت و هواداران بی‌شمار آن در برابر دشمن تبدیل‌شده است.  اقدامات نظامی سردار سلیمانی در عرصه نظامی، پیوستی فرهنگی و گفتمانی  داشت. هم‌اکنون به برکت خون پاک شهدایی مانند حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس، جبهه مقاومت با تمامی توان و قدرت خود، هم درمیدان نبرد نظامی با دشمنان ملت‌های مسلمان منطقه و هم در میدان نبرد فرهنگی با طرفداران سازش با رژیم صهیونیستی عرض‌اندام کرده است. درحالی‌که علقه، پیوند و مودت میان  طرفداران مقاومت روزبه‌روز در منطقه بیشتر می‌شود، شاهد ایجاد گسست و شکاف میان طرفداران گفتمان سازش و سرسپردگی به دشمنان  هستیم.

پیام خروش اخیر ملت‌های منطقه در سالروز شهادت حاج قاسم برای دشمنان کاملا مشخص است :این‌که  پاسداشت میراث بزرگ حاج قاسم که همان گفتمان مقاومت و انقلاب می‌باشد، به بهترین نحو ممکن  توسط ملت‌های منطقه صورت می‌گیرد.آری! دشمنان  دیگر متوجه شده‌اند  که «حاج قاسم» پس از شهادتش نیز هنوز مشغول فرماندهی میدان نبرد است…..

 حنیف غفاری