زیرسوال رفتن ابرقدرتی آمریکا با پذیرفتن خسارت‌های عین‌الاسد

  حسین خسروی اسفزار  در مورد سالگرد پاسخ موشکی ایران به آمریکا و تلاش دشمن و برخی ازخودفروخته‌های داخلی برای بی‌اهمیت نشان دادن موضوع حمله ایران به پایگاه نظامی عین‌الاسد آمریکا در عراق، گفت: بر اساس آیات قرآن و کلام ائمه اطهار(ع)، باید جواب متجاوز را داد و دشمن را بی‌جواب نگذاشت تا جسور نشود. فارغ از مباحث عقیدتی و از لحاظ سیاسی؛ آمریکایی‌ها معتقدند اگر به جایی حمله شد و هدف قرار گرفت، باید او را تعقیب کرد اما اگر در برابر حمله مقاومت شد و به دنبال آن هجمه آمد، باید فرار کرد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هدف قراردادن موشکی پایگاه عین‌الاسد، سیلی بود که به عنوان یک انتقام مقطعی زده شد و اگر این اقدام انجام نمی شد، دشمن برای تجاوز بیشتر، جسارت پیدا می کرد.

زیرسوال رفتن ابرقدرتی آمریکا با پذیرفتن خسارت‌های عین‌الاسد

خسروی با بیان این‌که فرار مسئولان آمریکایی از بیان خسارت‌های دقیق پایگاه عین الاسد و تلاش آنها برای کمرنگ نشان دادن این موضوع، طبیعی است، گفت: آمریکایی که خیلی از کشورهای منطقه از جمله شیخ نشینان را مسلح می کند، اگر واقعیت موضوع و گزارشات ارائه شده از خسارت های وارد شده را تصدیق کند، زیر سوال خواهد رفت، چرا که مدعی داشتن سپر موشکی است، پس این سپر کجاست؟

وی بیان کرد: از نظر روانی نیز آمریکا خود را ابر قدرت دنیا می داند، اما چگونه ابر قدرتی بود که با آن همه تهدیدات ترامپ مبنی بر تلافی کردن حمله ایران با هدف قراردادن 52 نقطه، نه‌تنها تلافی نکرد؛ بلکه بر اساس آمارها تلفات بسیاری هم بر او وارد شد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در واقع پذیرش واقعیت خسارت های عین الاسد، سبب می شود تا آمریکا هم به دلیل ابر قدرتی زیر سوال برود و هم نتواند سلاح های خود را به کشورهای دیگر فروخته و تحمیل کند.

قدرت بازدارندگی نداشته باشیم حق‌مان پایمال می‌شویم

خسروی با تاکید بر افزایش توان و قدرت نظامی کشور، افزود: برخی افراد معتقدند حق مال کسی است که غلبه پیدا کند؛ در دنیایی که حقوق بشر هیچ جایگاهی ندارد و متاسفانه استکبار همیشه دنبال توسعه اهداف استکباری اش است، اگر کشوری قدرت نظامی و بازدارندگی نداشته باشد، پایمال خواهد شد.

وی یادآور شد: ما برای دفاع از حقوق خودمان و مظلومان دنیا باید قدرت نظامی به‌روز داشته باشیم و نیروهای نظامی نیز باید تا جایی که می توانند آمادگی خود را حفظ کنند.

رئیس مجمع نمایندگان مردم خراسان جنوبی افزود:  بر خلاف دشمن استکباری که حاضر است برای امتحان قدرت تخریبی بمب خود، هزاران نفر را مورد هدف قرار دهد، آمادگی های نظامی، اقتصادی و علمی جمهوری اسلامی همه برای خدمت به بشریت است نه پایمال کردن حقوق آن‌ها.

لزوم افزایش قدرت نظامی و به روز بودن تسلیحات

خسروی ادامه داد: جمهوری اسلامی علاوه بر دفاع از ملت خود، بر اساس قانون اساسی وظیفه دارد تا از نهضت های آزادی بخش جهان و مظلومیت بشر نیز دفاع کند مانند همان کاری که نیروی قدس انجام می دهد.

وی با اشاره به اینکه مبنای جمهوری اسلامی؛ قرآنی است که بر اساس آیات آن باید آمادگی خود را تا جایی حفظ کرد که دشمنان خودش و دشمنان خدا از او بترسند، گفت: بر همین اساس مسئولان نظامی باید روی افزایش قدرت، بروز بودن تسلیحات و برگزاری رزمایش کار کنند و دولت نیز تامین مالی داشته باشد.

مسامحه و معامله قدرت نظامی خیانت است

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه قدرت نظامی ایران قابل مسامحه و معامله نیست، گفت: حتی در سال‌های گذشته نیز که موضوعی مبنی بر اینکه کشورهای آلمان و فرانسه بودجه نظامی را به اقتصاد تبدیل و رونق پیدا کرده اند و بهتر است جمهوری اسلامی هم بحث تجهیزات نظامی و پیشرفت در این زمینه را پیگیری نکند، مطرح شد، مقام معظم رهبری هشدار دادند که اگر این ایده از روی غفلت باشد که هیچ، در غیر این صورت خیانت است.

خسروی با اشاره به اینکه چه کسی می تواند قدرت نظامی کشور را مورد معامله و بازخواست قرار دهد؟ افزود: اعتماد به دشمن را در مذاکرات هسته ای دیدیم و تجربه کردیم اما خوشبختانه با مصوبه جدید مجلس مبنی بر اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها ، طی روزهای اخیر تولید اورانیوم 20 درصد شروع شده است.

وی ادامه داد: مسئولان همراه بایدن، اعلام کرده اند که اگر قرار است آمریکا به بحث مذاکرات برگردد، باید مباحث نظامی و موشکی ایران نیز در مذاکرات مطرح شود. که اگر چنین اتفاقی بیفتد، جمهوری اسلامی ضرری خواهد کرد که جبران آن امکان‌پذیر نخواهد بود.

خسروی تأکید کرد: بر اساس تمام اصول عقیدتی، سیاسی و دنیوی، قدرت نظامی جمهوری اسلامی نه‌تنها قابل مذاکره نیست بلکه هیچ سهل انگاری نیز در این خصوص نباید انجام شود.