شناسایی یک کهنه‌سرباز آمریکایی در میان اشغالگران کنگره

یک کهنه سرباز نیروی هوایی آمریکا در میان چهره‌های اشغال کننده کنگره آمریکا شناسایی شد.

لری رندال بروک، سرهنگ دوم بازنشسته نیروی هوایی از ایالت تگزاس است که دارای سابقه حضور در جنگ بود و با کلاه ایمنی و سایر تجهیزات تاکتیکی در ساختمان کنگره آمریکا حضور پیدا کرده بود. چهره این کهنه سرباز آمریکایی در فیلم‌ها و عکس‌های بدست آمده از زمان اشغال کنگره آمریکا به چشم می‌خورد. در ویدئویی که توسط شبکه آی تی وی نیوز بدست آمد این کهنه سرباز آمریکایی در مقابل دیوار مجاور دفتر نانسی پلوسی دیده می‌شود.

پلیس آمریکا روز شنبه شماری از حمله کنندگان به کنگره این کشور را شناسایی و بازداشت کرد. روز چهارشنبه هفته گذشته «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا، به شکست خود در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا واکنش داده و در سخنرانی در جمع هوادارانش با تکرار ادعای تقلب در این انتخابات گفته بود: «عقب ننشسته‌ایم، کنار نمی‌کشیم و به شکست اعتراف نخواهیم کرد. ما پیروزی بزرگی را محقق کردیم و نتایج انتخابات اصلا نزدیک نبود. من ۷۵ میلیون رأی به‌دست آوردم و با این وجود می‌گویند که من پیروز نشده‌ام!»

همزمان نشست کنگره آمریکا برای تایید نتیجه انتخابات در حال برگزار شدن بود که اندکی بعد به‌دلیل هجوم هواداران دونالد ترامپ تعلیق شد. اندکی پس از تعلیق این نشست، هواداران ترامپ به سمت کاخ کنگره آمریکا هجوم برده، حصار‌ها را پاره کرده و سعی در ورود به این ساختمان داشتند که باعث ایجاد درگیری میان پلیس و معترضان شد.