چشم امید مردم به تصویب بودجه‌ای واقع‌بینانه توسط مجلس است

  علی‌اصغر خانی نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس  با اشاره به اینکه در آستانه بررسی و تصویب لایحه بودجه سال 1400 قرار داریم، گفت: موضوع اقتصاد  یکی از ارکان حیات و نشاط مردم جامعه است، مقام معظم رهبری هم که با قلبی امیدوار، ما نمایندگان دوره یازدهم مجلس را به زینت انقلابی بودن مفتخر کردند و مسلما یکی از نشانه‌های انقلابی بودن، تصویب بودجه‌ای منطبق بر نیاز جامعه بویژه قشر آسیب‌پذیر و ضعیف است.

وی ادامه داد: امید قشر آسیب‌پذیر و ضعیف جامعه به بودجه‌ای است که گره از کار فروبسته‌شان بگشاید، اکنون که مردم در محاصره تورم افسارگسیخته،  تحریم‌های ظالمانه دشمنان، سوءمدیریت‌ها و تاخت و تاز ویروس منحوس کرونا گرفتار شده‌اند، چشم امیدشان به مجلس دوخته شده که با تصویب بودجه‌ای واقع‌بینانه بارقه های امید را در دل آنها روشن کرده و با ایجاد تحول در جامعه، لبخند رضایت بر لبان مردم بنشاند. این موضوع به همت بالای نمایندگان مجلس و عزم و جزم مسئولان اجرایی کشور دست یافتنی است، مردم از مجلس انقلابی انتظار دارند که نمایندگانشان بودجه‌ای را تصویب کند که اشتغال‌زا بوده و مشکل جانکاه بیکاری و نا امیدی را در کشور از میان ببرد.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس تصریح کرد: شهرستان‌های شاهرود و میامی متاسفانه به کانونی از بیکاری و ناامیدی تبدیل شده و با گذشت ده‌ها سال شاهد بی‌عادلاتی در توزیع بودجه و سرمایه کشور هستیم و خروجی این بی‌عدالتی‌ها منجر به بیکاری ۳۰ درصدی در این دو شهرستان شده است، مردم نجیب حوزه انتخابیه من باور ندارند که روزی پروژه‌های نیمه‌کاره و ناتمام شهرشان مانند کارخانه سیمان بیارجمند، بیمارستان میامی و یا ورزشگاه ۱۵۰۰ نفری شاهرود به اتمام برسد.

خانی با تاکید براینکه قصه پر غصه فرودگاه، از معضلات همیشگی مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی است، تصریح کرد: فرودگاهی که تاکنون ده بار افتتاح شده و همین چند ماه پیش هم بار دیگر افتتاح شد اما دریغ از انجام یک پرواز، به تحقیق هر یک سال و نیم الی دو سال چند صباحی به این فرودگاه یک هواپیما اختصاص داده می‌شود اما به محض عادت کردن مردم شرق استان از انجام پرواز به بهانه‌های نبود ناوگان حمل و نقل هوایی در ساعات پیک سفرها همچون نوروز خودداری کرده و در فرودگاه را تخته می‌کنند. حال سوال اینجاست، چرا دولت و سازمان هواپیمایی یک برنامه منظم برای این سرمایه عظیم ملی تدوین نمی‌کنند.

وی با اشاره به بلای خانمان سوز سرمازدگی باغداران و کشاورزان در شهرستان‌های شاهرود و میامی گفت: حیات و زندگی باغداران و کشاورزان به محصولات باغی بستگی دارد و اکنون آنها به شدت تحت فشار اقتصادی قرار گرفته‌اند و پس از ماه ها انتظار برای دریافت خسارت فقط هزینه محصول چهار درخت خود را دریافت کرده‌اند، این بی توجهی و بی عدالتی را به کجا باید برد؟ چرا دولت فکر اساسی برای کشاورزان و باغداران نمی‌کند؟

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس اظهار کرد: یکی از عمده‌ترین مسائلی که در تهیه و تصویب بودجه کشوری مغفول واقع شده بحث وسعت و عرض و طول جغرافیایی شهرستان‌ها برای جذب بودجه است، متاسفانه سهم این شهرستان‌ها از بودجه صفر درصد است و اکنون باید این موضوع مهم در بودجه سال آینده دیده شود.

خانی اظهار کرد: پراکندگی جمعیت در عرصه جغرافیایی وسیعی صورت می گیرد و مسلماً برای ایجاد زیرساخت‌ها و خدمات رسانی به مردم بودجه بیشتری باید تخصیص داده شود زیرا روستاهای کم جمعیت هم مانند مردم شهرستان‌های پرجمعیت امکانات مشابهی مانند جاده، آبرسانی، سوخت‌رسانی، بهداشت، آموزش، وسایل جمعی و ... نیاز دارند، اگر با همت نمایندگان این مهم تحقق یابد، گامی مهم در عرصه خدمتگزاری به این قشر مظلوم و ضعیف جامعه اتفاق خواهد افتاد.

وی درباره مشکلات کارگران و بازنشستگان هم بیان کرد: من از خانواده یک کارگر هستم و پیامبر اکرم(ص) بر دستان کارگران بوسه می‌زد، در شرایط کنونی کشور با تعطیلی مشاغل و همه‌گیری کرونا زندگی کارگران با درد و رنج همراه شده و از دولت می‌خواهیم به این موضوع رسیدگی کند.