کادر درمان آمریکا واکسن فایزر نزدند

 غلامرضا منتظری نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تست موفقیت‌آمیز واکسن   کرونا  در کشور گفت: موفقیت در تولید واکسن در این حوزه در کشور نمونه دیگری از خودباوری و خداباوری در جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: موفقیت حاصل شده در این بخش تکیه ما را به توان داخلی بیشتر و نیاز ما را به بیگانگان و استکبار کمتر می‌کند و موجب استقلال بیشتر ما در این حوزه می شود.

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: استفاده از توان داخلی به معنای عدم استفاده از دانش روز جهان نیست و لازم است که از دانش روز دیگر کشورها نیز بهره گیریم، اما این را بدانیم که این کار باید با وسواس و دقت کافی انجام شود.

منتظری خاطرنشان کرد: ما با هجمه‌های وسیع استکبار جهانی علیه کشورمان مواجهیم و باید بدانیم که آنها از هر طریقی که بتوانند می‌خواهند به ملت ما آسیب وارد کنند و ما باید استفاده از دانش پزشکی دیگر کشورها و خرید واکسن از آنها را با وسواس زیاد انجام دهیم.

وی در پایان گفت: جلوتر که برویم مشخص خواهد شد که دست‌های پشت پرده کرونا در جهان چه کسانی و چه کشورهایی هستند و مسائل پشت پرده در این باره بر همگان عیان خواهد شد.

 منتظری یادآوری کرد: ما در سال‌های گذشته موضوع خرید خون های آلوده را با خرید خون از فرانسه را داشتیم موجب ابتلای تعداد قابل توجهی از هموطنانمان به بیماری ایدز شدند. 

 وی افزود: علاوه بر این تجربه تحریم های دارویی که بسیار غیرانسانی بوده را از غرب داشته‌ایم و همین موارد برای عدم اعتماد به آنها برای ارسال واکسن به کشورمان کافی است بنابراین در بحث تولید واکسن ابتدا باید به توان داخلی خود تکیه کنیم و در صورت استفاده از تجربیات سایر کشورها باید هر گونه استفاده از دانش و یا خرید واکسن از آنها را با دقت و وسواس زیاد انجام دهیم.

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: در مورد واکسن فایزر هم امروز مشاهده می شود که تزریق این واکسن در خود آمریکا با عوارض زیادی همراه بوده و حتی کادر درمان این کشور هم حاضر به تزریق این واکسن نیستند.

 منتظری خاطرنشان کرد وقتی تزریق این واکسن در آمریکا با عوارضی در این سطح همراه بوده و چنین موجی بر علیه تزریق این واکسن در این کشور شکل گرفته چگونه می توان به غرب در این حوزه اعتماد داشت