ابوترابی: برجام برد-برد نباشد ایران از آن خارج می شود

 ابوالفضل ابوترابی با اشاره به ابزار نگرانی اروپایی ها از غنی سازی در ایران و تاکید مجدد بر پایبندی به برجام، گفت: اروپایی غیر از دروغ گفتن هیچ چیز تحویل ایران نداند، آنها فقط می خواهند در کلام به برجام متعهد باشند اما این توافق خاصیتی برای ایران ندارد.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ایران تنها طرف برجامی بود که به تعهدات هسته ای خود عمل کرده است اما غربی ها فقط ادعا می کنند به تعهداتشان پایبند هستند که این نقض قرض است.

وی ادامه داد: اروپایی ها با کانال اینستکس 2 سال تمام ایران را سرکار گذاشت و حتی اجازه خرید داروی بیماری ها خاص از جمله بیماران پروانه ای از این کانال داده نشد، این در حالی است که غربی ها مدعی رعایت حقوق بشر هستند اما در زمینه تهیه دارو با وجود اینکه ایران پول داروها را به حساب آنها واریز می کرد همکاری نکرد و کودکان پروانه ای روزگار سختی را می گذرانند.

این نماینده مجلس بیان کرد: اروپا به جای عمل به تعهدات خود تنها بیانیه و شعار می دهد، برجامی که جاده یک طرفه است و فقط ایران باید مکلف به تعهداتش باشد، بی خاصیت است و ادامه آن درست نیست.

ابوترابی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، تاکید کرد: وقتی برجام قابل احترام است که همه طرفین به آن عمل کنند و مبنای آن برد – برد باشد، نه اینکه طرفین عمل نکنند و فقط ایران پایبند باشد.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری سیاست های خارجی را تعیین کرده اند و روز جمعه نیز تاکید داشتند که اگر همه تحریم ها برداشته شود، پول ها به داخل کشور برگردند، به برجام پایبند خواهیم بود، اروپا تا 5 اسفند فرصت دارد تحریم ها را بردارد در غیر اینصورت ایران نیز مانند طرفین دیگر دیگر به تعهداتش عمل نمی کند و از برجام خارج می شود.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همانطور که قانون تاکید دارد اگر مسئولان به مفاد قانون اقدام راهبردی رفع تحریم ها عمل نکنند به حبس محکوم می شوند بنابراین انتظار می رود طبق قانون عمل شود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانه ای بار دیگر بر "تعهد محکم و حمایت مداوم" خود از توافق هسته ای ایران  تاکید کرد و بیان داشت: اروپا عمیقا از گام های نگران کننده ای که ایران طی دو سال قبل برداشته است ابراز تاسف می کند.