رزمایش موشکی هوش مصنوعی سپاه و هندسه دفاعی ایران

رزمایش موشکی اخیر سپاه که با استفاده از ظرفیت موشک های بالستیک و استفاده از هوش مصنوعی در این رزمایش دنیا را شگفت زده کرده و ایران اسلامی با اقتدار هندسه دفاعی خود را به جهانیان نشان داد.

به گزارش افکارنیوز، در زمانی که استکبار جهانی با چنگ و دندان نشان دادن به دنبال رسیدن به اهداف خود است نیاز است کشور از هر لحاظ بهترین عملکرد دفاعی را داشته باشد و همین موضوع در رزمایش موشک های بالستیک سپاه به خوبی نمایش داده شد.

زهره الهیان رئیس کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی با اشاره به قدرت موشکی ایران اسلامی با استفاده از فناوری هوش مصنوعی در رزمایش پیامبر اعظم(ص) 15 گفت: قدرت موشکی ایران اسلامی با استفاده از فناوری هوش مصنوعی در رزمایش پیامبر اعظم(ص) 15 به عنوان بخشی از قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی پیامی شفاف و صریح برای بدخواهان این مرز بوم و تجلی از تکیه بر توان داخلی و اعتماد به هوش جوانان ایران اسلامی در گام دوم انقلاب. بی شک فرزندان مکتب حاج قاسم و شاگردان شهید تهرانی مقدم مایه افتخار عزت و سربلندی این آب و خاک هستند.

رزمایش موشکی سپاه 2

همچنین حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل در پست اینستاگرامی خود رزمایش موشکی اخیر سپاه را مایه اقتدار کشور دانست و عنوان کرد که رزمایش موفق نسل جدید موشک‌های بالستیک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ترکیب آن با عملیات پهپادی و فناوری هوش مصنوعی «هندسه قدرت دفاعی ایران» را اقتدار و جانی تازه بخشید. خسته نباشید رزمنده.

عباس مقتدایی از نمایندگان مجلس یازدهم نیز با اشاره به رزمایش موشک های بالستیک سپاه در کویر مرکزی ایران، گفت: یکی از سیاست های جمهوری اسلامی ایران، تقویت قدرت دفاعی و بازدارندگی بوده که همواره در دستور کار قرار داشته است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به پیشرفت های حوزه نظامی، دفاعی و امنیتی کشورمان عنوان کرد: در اثر فشارهایی که نظام سلطه در دوران دفاع مقدس به کشورمان وارد کرد به خوبی متوجه شده ایم که این نظام فقط زبان زور و بهره مندی از جنگ افزارهای نظامی را متوجه می شود.

وی افزود: ما نمی توانیم با نظام سلطه بر اساس منطق، اخلاق و استدلال صحبت کنیم بلکه باید به آنها تفهیم کنیم که در حوزه نظامی آنقدر توانمند هستیم که هیچ کس جرأت دست درازی به تمامیت ارضی کشورمان را ندارد البته آنها می دانند قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی از اساس بر مبنای دفاع بوده و هیچگاه به دنبال کشورگشایی و تهاجم نبوده ایم.

مقتدایی ادامه داد: در طول سالیان گذشته به جهت دستیابی ایران به مرزهای دانش و پیشرفت های شگرفی که در عرصه های مختلف هوافضا و ابعاد مختلف علم و فناوری داشته، موفق شده ایم نه تنها ابتکارات قابل توجه و موثری در زمینه ساخت ملزومات مورد نیاز در عرصه دفاع داشته باشیم بلکه توانسته ایم پا به پای فناوری های روز دنیا پیش رفته و نیاز دفاعی کشور را برطرف کنیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه با اشاره به اینکه تا چند سال گذشته دشمنان ما حتی حاضر نبودند بخشی از تکنولوژی ساخت پهپاد را در اختیار ایران قرار دهند، اظهار داشت: در نتیجه این اقدامات خصمانه، توانستیم به تکنولوژی لازم دست پیدا کرده و از هوش مصنوعی در کنار هوش نیروهای خبره و متخصص استفاده و به یک کشور توانمند، قدرتمند و اثرگذار در منطقه تبدیل شویم.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه توانمندی های ما نه قرضی و نه عاریه ای است بلکه مبتنی بر توان بومی نیروی انسانی و کارگاه های مجهزی است که در نتیجه تلاش دانشمندان جوان و باتجربه کشور به آن دست یافته ایم، گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری می توانیم دست دشمن متجاوز را قطع کرده و پای آنها را از منطقه ببریم.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: امروز همه کسانی که در زمینه های سیاسی و نظامی خبرگی دارند، می دانند جمهوری اسلامی ایران، کشوری مستقل، مقتدر و توانمند در حوزه نظامی و دفاعی است.

بازتاب گسترده رزمایش موشکی سپاه در رسانه های جهان

«تی آر تی»، «چاینا دیلی»، «دیلی هرالد»، «سیاتل تایمز»، «آسوشیتدپرس»، «تایمز آو ایندیا»، «خبرگزاری فرانسه»، «نیویورک پست»، «تایمز آو اسرائیل»، جروزالم پست» و بسیاری از رسانه های غربی به پوشش خبر برگزاری رزمایش پیامبر اعظم(ص) پرداختند.

«میدل ایست آی» در پوشش خبر رزمایش پیامبر اعظم(ص) نوشت: «این سومین رزمایش نظامی ایران در کمتر از دو هفته اخیر بود.»

براساس گزارش «میدل ایست آی»، ایران یکی از بزرگ‌ترین برنامه‌های موشکی غرب آسیا را دارد و به آن به عنوان نیروی بازدارنده و تلافی جویانه علیه آمریکا و سایر دشمنان می‌نگرد.

در ادامه این گزارش آمده است، « ایران علاوه بر ساخت هواپیما‌های بدون سرنشین تولید داخل، آنها را صادر نیز می‌کند.»

همچنین شبکه صهیونیستی آی24 نیز به رزمایش موشکی سپاه اشاره کرد و در گزارش خود عنوان کرد که

سپاه پاسداران با شلیک ده‌ها موشک، قدرت ایران را به نمایش گذاشت؛ تمامی موشک‌های شلیک شده به اهداف تعیین شده اصابت کردند!

سردار حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه از مرحله اول رزمایش پیامبر اعظم (ص) به عنوان عملیات شبیه‌سازی تهاجم به نقاط قوت و ارکان دفاعی دشمن نام برد و درباره این رزمایش گفت: با ترکیب قابلیت‌های جدید موشکی و عملیات پهپادی و استفاده از فناوری هوش مصنوعی، امروز قدرت جدیدی در سپاه متولد شده است.