بایدن در سایه چکمه‌های نظامیان و خفقان سیاسی باید سوگند یاد کند

 سیداحمد رسولی نژاد نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، اول بهمن ماه) پارلمان، در نطق میان دستور خود گفت: در آستانه تحلیف جو بایدن آماده باش سراسری اعلام و وضعیت اضطراری در واشنگتن حاکم شده است. صدای شکستن استخوان‌های استکبار به گوش می‌رسد و جو بایدن باید در سایه چکمه‌های نظامیان و خفقان سیاسی سوگند یاد کند که موافق لیبرال دموکراسی و آزادی است. روشنفکران شیفته غرب این نمایش مضحک را ببینند تا شاید به حقانیت پیام انقلاب اسلامی ایران ایمان بیاورند گرچه می‌دانیم هرگز ایمان نمی آورند.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در خصوص بودجه 1400 باید درآمد‌ها واقعی باشد هم چنین حقوق دریافتی مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها در بانک مرکزی و خزانه داری کل کشور به ثبت برسد تا دیگر شاهد حقوق‌های نجومی نباشیم و باید در اسرع وقت بخشنامه اخیر رییس سازمان برنامه و بودجه در خصوص پرداخت حقوق به مدیران شرکت‌های دولتی 21 برابر حداقل حقوق دریافتی لغو شود که فاصله بزرگی میان حداقل حقوق دریافتی با حداکثر ایجاد می‌کند. آیا این مدیر دولتی غرق در رفاه در مردم و درد کسانی را که با حداقل‌ها درحال زندگی می‌باشند را احساس می‌کند؟

وی افزود: مواردی از جمله افزایش اعتبارات عمرانی، افزایش قدرت خرید اقشار کم درآمد جامعه، افزایش چتر حمایتی از افراد تحت پوشش کمیته امام (ره) و سازمان بهزیستی و در خصوص آلودگی هوای تهران چرا برنامه ای مشخص و منسجم برای حل مشکل آلودگی هوای تهران وجود ندارد؟ و انسجام و همکاری بین دستگاه ه‌های متولی دیده نمی شود؟ مسئولیت مجلس به عنوان نهاد ناظر و قانونگذار در این بین جدی است.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم در تذکری خطاب به وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: تسریع در احداث کمربندی گیلاوند ـ دماوند، کمربندی رودهن و کمربندی فیروزکوه به دلیل به تردد میلیون‌ها خودرو در سال از دو محور بسیار مهم و بین المللی فیروزکوه و هراز با توجه به اینکه این مسئله ملی است باید صورت گیرد؛ چراکه مردم ساعت‌ها در ترافیک این محور‌ها معطل مانده و بارها شاهد تصادفات بسیار سخت در این محور‌ها به ویژه محور گیلاوند که ده‌ها کشته به همراه داشته است و باید وزیر بی کفایت راه و شهرسازی به این مسئله توجه جدی داشته باشد.

رسولی نژاد اظهار کرد: احداث پل غیر هم سطح در سه راهی مهرآباد رودهن، 4 بانده شدن محور صالح آباد که تبدیل به قتلگاه شده است با عنایت به وجود شهرک صنعتی شماره 2 دماوند و عبور خودروهای سبک و سنگین فراوان در روز، تسریع در تکمیل جاده مهم فیروزکوه به سمنان با توجه به تصادفات بسیار و تلفات بالا و ادامه مترو تهران- پردیس تا شهر دماوند و شهر فیروزکوه صورت گیرد، همچنین ما هزار کیلومتر راه روستایی و فرعی داشته اما تنها 10 کیلومتر اعتبار تخصیص یافته است و آن 10 کیلومتر نیز نیمه تمام مانده است.

وی در تذکری خطاب به وزیر نیرو گفت: تامین آشامیدنی 7 شهر و ده‌ها روستای دماوند و فیروزکوه که به وزیر نیرو هشدار می‌دهم که این دو شهرستان در سال آینده با بحران کمبود آب آشامیدنی مواجه خواهند بود همچنین تسریع در تکمیل طرح‌های فاضلاب شهرهای دماوند ، رودهن و فیروزکوه باید انجام شود.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس ادامه داد: اخیرا ریاست محترم مجلس در خصوص استان تهران، شهر تهران و زعفرانیه مطالبی فرمودند که باید به ایشان گفت که تمام استان تهران، شهر تهران نیست و تمام شهر تهران زعفرانیه نیست. در استان تهران ما روستاهایی داریم که بعد از 40 سال از پیروزی انقلاب تنها برق رسانی به این روستاها صورت گرفته است. شما به عنوان رییس مجلس باید دوردست‌ها را ببینید اما باید جلوی پای خود را نیز نگاه کنید.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم افزود: در اطراف شهر تهران شهرک‌هایی وجود دارد که آب، برق و امکانات ندارند که لازم است رییس مجلس که نماینده شهر تهران می‌باشند به این وضعیت رسیدگی کنند.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس عنوان کرد: شهرستان‌های استان تهران بالغ بر 5 و نیم میلیون نفر جمعیت دارد که 10 برابر جمعیت برخی از استان‌های همجوار است که 10 برابر به این استان‌های همجوار بودجه می‌دهند در حالیکه ما در شهرستان‌های استان تهران، مشکل امنیتی، مشکل راه، مشکل آب، مشکل گاز و مشکل برق داریم، چرا شما به عنوان رییس مجلس می‌گویید که تمام امکانات در استان تهران و شهر تهران است درحالیکه مشکلات در استان تهران و شهر تهران نیز بسیار است.