نقشه ایران برای نابودی اسرائیل

پس از این که ارتش و کمیته های مردمی یمن فاش کردند، موشک های بالستیک و بالداری در اختیار دارند که می‌توانند  بخش بزرگی از تاسیسات حیاتی رژیم صهیونیستی را هدف قرار دهند سوالات زیادی درباره واکنش اسرائیلی‌ها به این توانمندی نیروهای یمنی و  نگرانی تل‌آویو از این موضوع مطرح شده است.

 در اولین سالگرد شهادت سردارسپهبد « قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» معاون حشد شعبی و همرزمان آنها، «عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن اعلام کرد که ما با جرأت، شجاعت و مسئولیت کامل در همه عرصه های سیاسی و نظامی و اقتصادی حاضر خواهیم شد.

 بعد از این اظهارات الحوثی نیروهای مسلح یمن از در اختیار داشتن موشک‌های بالستیک و بالداری که قادر به هدف قرار دادن حیاتی‌ترین تاسیسات دشمن صهیونیستی و وارد کردن خسارت های غیرقابل تصور به تاسیسات نظامی و اقتصادی این رژیم است خبر دادند. همزمان با آن «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که 10 نقطه حساس و جدید در عمق عربستان سعودی است که ضمن بانک اهداف طولانی مدت انصارالله قرار گرفته است.

 این افشاگری و تهدید دشمن توسط یمنی‌ها با اخطار صریح و روشن وزارت امور خارجه در دولت صنعا مبنی بر اینکه هر گونه اقدام گستاخانه از جانب رژیم اشغالگر صهیونیستی در منطقه، یک جنگ فراگیر را به دنبال خواهد داشت، کامل شد.  وزارت خارجه صنعا همچنین تاکید کرده بود که در صورت هرگونه اقدام گستاخانه از جانب رژیم صهیونیستی که یمن را تحت تاثیر قرار دهد منافع رژیم اسرائیل و شرکای آن در دریای سرخ طبق همه منشورها و توافقنامه های بین المللی در تیررس یمنی‌ها قرار خواهد گرفت.

 اهمیت این اظهارات در همزمانی آنها با مجموعه ای از انفجارهای اخیر است که یک کشتی در ساحل استان المهره یمن مورد هدف قرار گرفته و سپس انفجاری در یک تانکر حامل پرچم عربستان سعودی در بندر جده در دریای سرخ اتفاق افتاد.

اقدامات یمنی‌ها ضد دشمن همچنین همزمان با دیدار «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی با «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی در خاک این کشور بود که در آن زمان  یحیی سریع اعلام کرد، نیروی موشکی انصارالله توانسته ایستگاه توزیع نفت آرامکو در جده را با یک موشک بالدار از نوع قدس هدف قرار دهد.

 سخنگوی ارتش اسرائیل در گفتگو با وبسایت سعودی ایلام صراحتا اعلام کرد که تلاویو تحرکات تهران در منطقه را زیر نظر داشته و پیش بینی می کند که حمله ایران به اسرائیل از جانب عراق و یمن صورت بگیرد.

«هیدای زیلبرمن» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در گفتگو با وبسایت خبری «ایلاف» عربستان سعودی اعتراف کرد که ایران طیف گسترده‌ای از توانایی ها را در منطقه و به شکل ویژه در یمن و عراق از جمله هواپیماهای پیشرفته بدون سرنشین و موشک های هدایت از راه دور در اختیار دارد و تهران بدون این که اسرائیلی ها بتوانند این موشک‌ها را ردیابی کنند می‌تواند از آنها استفاده کند و همین امر نشان دهنده ظرفیت بالای ایرانی ها در این زمینه می باشد.  وی همچنین بر ضرورت آماده باش در همه جبهه‌ها در قبال تهدید ایران تاکید کرده و آن را یک بشکه باروت توصیف کرد.

 از سوی دیگر «آلون بن دیوید» تحلیلگر نظامی در شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعتراف کرد، هنگامی که شما می شنوید یک غواص اسرائیلی در دریای سرخ حضور دارد به این معنا نیست که هدف خلیج فارس است؛ بلکه من به شما می گویم که بیشتر نگرانی های اسرائیل مربوط به توانایی های ایران در یمن است.