دولت بایدن از همان‌جایی آغاز کرد که ترامپ رها کرده است

«مایک والاس» نماینده ایرلندی پارلمان اروپا از ادامه تحریمها علیه ایران و تعدادی از کشورها در بحبوحه شیوع ویروس کرونا انتقاد کرد.

وی در پیامی در توییتر نوشت: «در بحبوحه همه‌گیری، انتظار می‌رود که تمامی کشورها در راستای کاهش شیوع ویروس و تاثیر آن بر جامعه بشری فعالیت کنند. چرا آمریکا و اتحادیه اروپا به تحریم‌ها علیه ونزوئلا، نیکاراگوئه، کوبا، ایران و سوریه که دسترسی به دارو غذا را محدود کرده، پایان نمی‌دهند.»

وی در پیامی دیگر در شبکه اجتماعی توییتر از تصمیم دولت « جو بایدن » رئیس جمهور جدید آمریکا برای ادامه تحریم‌ها علیه ونزوئلا انتقاد کرد.

والاس در این پیام توییتری نوشت: «بنابراین بایدن از همان‌جایی آغاز کرد که ترامپ رها کرده است و به اعمال مجازات جمعی علیه مردم ونزوئلا ادامه می‌دهد تا به پیشبرد منافع امپریالیسم اقتصادی آمریکا بپردازد و در اتحاد با اروپا به بی توجهی به منشور سازمان ملل و قانون بین‌المللی ادامه می‌دهد.»

پیش از این، «آنتونی بلینکن»  وزیر خارجه آمریکا در دولت جدید این کشور گفته بود که «خوان گوایدو» را به عنوان رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا به رسمیت می‌شناسد.

وی که این سخنان را چهارشنبه گذشته در نشست تایید صلاحیتش در سنا برای تصدی پست وزارت خارجه مطرح می‌کرد، گفت: دولت بایدن به استفاده از ابزار تحریم‌ها به عنوان وسیله‌ای برای کنار زدن «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور قانونی ونزوئلا، برای تأثیرگذاری هدفمند بر این کشور آمریکای جنوبی استفاده می‌کند.

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه سخنانش در نشست سنا ادعا کرد: «ما به یک سیاست مؤثر نیاز داریم تا ونزوئلا را به مسیر دموکراسی برگردانیم که با انتخابات آزاد و عادلانه آغاز می‌شود».