دولت بایدن همان تیمی است که تحریم ها علیه ایران را وضع کرد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: قانون اقدام راهبردی برای رفع تحریم ها گام اول مجلس برای احقاق حقوق ملت ایران در برجام بود و از طرح های دیگری رونمایی خواهد شد.

وی افزود: آنچه مشخص است تفاوت هایی در تاکتیک ها و روش ها بین تیم ترامپ و بایدن وجود دارد،به این شکل که آن ها علاقه مندند تا راهبرد ها و استراتژی هایشان با شیوه های نرم جلو ببرند. سیاست ها و تاکتیک های هجومی ترامپ در چهار سال گذشته مغایر اصول و دیپلماسی مورد تایید مردم جهان بود و آسیب هایی به این کشور وارد کرد که از مهمتر می توان به مخدوش شدن چهره ایالات متحده اشاره کرد که بایدن از همین الان شروع به ترمیم آن کرده است.

اروپایی ها برای اجرایی شدن برجام باید تضمین دهند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: در ارتباط با برجام،ایران هنوز از این توافقنامه بین المللی خارج نشده،با وجود این که معتقدیم برجام به صورت یک طرفه تاکنون اجرا شده است. ایران بیش از تعهدات برجامی اش عمل کرده، در حالی که غربی ها نه تنها به تعهدات شان در بحث رفع تحریم ها عمل نکردند بلکه روز به روز به حجم آن ها  افزودند.

عباس زاده مشکینی عنوان کرد: بین اروپا و آمریکا در برجام تقسیم کاری صورت گرفت و قرار شد آن ها نقش پلیس خوب و بد را در مقابل ایران بازی کنند. آمریکایی ها تحریم های جدیدی علیه ایران شروع کردند و در این تقسیم کار قرار شد ترامپ برای اعمال فشارهای بیشتر به کشورمان، از برجام خارج شود و در مقابل اروپا برای کسب امتیازات بیشتر در توافق بین المللی هسته ای بماند که این موضوع باعث خسارت بیشتری به جمهوری اسلامی شد.  

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: شرایط به گونه ای رقم خورد تا در واردات دارو و مواد اولیه ساخت داروهای کرونایی دچار مشکل شویم و رفتار مغایر اصول حقوق بشری از غربی ها سر بزند. در زمین برجام، توپ سمت غرب و آمریکا قرار دارد برای همین آن ها باید پایبندی خودشان را به عهدی که بسته اند نشان دهند.

عباس زاده مشکینی بیان کرد: راه برای برگشت غربی ها به برجام باز است لذا باید آن ها ضمن جبران خسارت های وارد شده به جمهوری اسلامی تضمین دهند تا در صورت بازگشت آمریکا به برجام اتفاقات دوران ترامپ بار دیگر تکرار نشود.

راه حل مشکلات کشور،داخل است نه کنگره آمریکا

وی ادامه داد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند ما باید با تکیه بر ظرفیت های درونی کشور دنبال خنثی کردن تحریم ها باشیم و با تقویت اقتدار،عزت،تولید ملی بیشتر این امر مهم محقق کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: یکی از بهترین فرصت ها،انتخاباتی است که در پیش رو داریم تا بتوانیم از طریق افزایش مشارکت مردمی،قدرت تولید ملی افزایش پیدا کرده و با استفاده از ظرفیت های داخلی تحریم ها خنثی کنیم. در شرایط کنونی باید از حالت انفعال خارج شویم و نقش بازیگر فعال در عرصه بین المللی و برجام داشته باشیم.

قانون اقدام راهبردی برای رفع تحریم ها ادبیات غربی ها را تغییر داد      

عباس زاده مشکینی یادآور شد: قانون اقدام راهبردی برای رفع تحریم ها در همین راستا تصویب شد که این مصوبه مجلس باعث تغییر ادبیات برجامی غربی ها شد اما طرح های دیگری در آینده رونمایی می شود. شرایط بگونه ای است که می توانیم از شرایط انفعال خارج شده و فعال تر از گذشته در زمین بازی برجام باشیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: ما نمی خواهیم مسائل کشورمان در کنگره آمریکا حل شود بلکه باید مشکلاتمان را با تدبیر در داخل حل کنیم.