عامری: تعامل با دنیا فقط به سه کشور اروپایی و آمریکا معطوف نمی‌شود

 جواد عامری دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در نشست خبری جبهه تحول‌خواهان انقلابی که پیش از ظهر امروز برگزار شد، اظهار کرد: امروز مشکل اصلی مردم در عرصه اقتصاد است و نزدیکان دولت نیز به دولت انتقاد داشتند و وکیلی سخنگوی ستاد انتخاباتی روحانی می‌گوید که این دولت یک دولت پیر، سیر و کند است و تنها حسنش این است که که دولتِ رئیسی نیست؛ هم‌چنین صادق زیباکلام گفته که روحانی جریان اصلاحات را به بن بست کشانده است.

وی افزود: دولت فعلی شعار غیرواقعی را از ابتدا به راه انداخت که باید هم چرخ معیشت و اقتصاد و هم سانتریفیوژ با هم بچرخد و راه حل را مذاکره می‌دیدند. دولت تمامی تخم مرغ‌های خود را در این سبد گذاشت و هرکسی انتقاد می‌کرد می‌گفتند شما می‌خواهید کشور محدود و در فضایی بسته باشد. دولت از مسأله رفع تحریم‌ها و توسعه اقتصادی به این حد رسیدند که گفتند ما پیروز اخلاقی شدیم.

دبیر کل جمعیت ایثارگران با بیان اینکه دولت اقتصاد را به کمک خارجی گره زد و این اشتباه را مرتکب شد، گفت: ما وقتی که تحریم هم نبودیم ارتباطات مان با کشور‌های اروپایی ۲۰ درصد بود و اگر تحریم‌ها واقعا می‌توانست اثرگذار باشد، شاید ۳۰ درصد موثر باشد، ولی تولید کنندگان این شکوه را داشتند که در تحریم داخلی هستند و از نظر مالیات و از این قبیل امور مشکل دارند. حتی زمانی هم که تحریم‌ها را دور می‌زدیم، دولت کماکان به دنبال اف‌ای تی اف است.

عامری گفت: افزایش قیمت بنزین در سال ۹۸ به صورت غیرمنطقی قیمت بنزین رخ داد و آقای رئیس‌جمهور گفت که جمعه صبح متوجه شدم و این طرح ده سال متوقف شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: از مجلس می‌خواهیم که مسأله استفاده رانت ارز ۴۲۰۰ تومانی را پیگیری کند که ۱۸ میلیارد دلار کشور از دست رفت. نفت قابل تحریم و ردیابی است، ولی دیدیم که چندین کشتی فرآورده‌های نفتی به ونزوئلا صادر کردیم و دولت اعتقادی به ساخت پالایشگاه نداشت و اگر پالایشگاه ستاره خلیج فارس نبود که به همت سپاه ساخته شد، الان در زمینه بنزین هم مشکل داشتیم.

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب با اشاره به رخداد‌های اخیر بورس تصریح کرد: برخی مردم حدود ۷۰ درصد پول خود را در بورس از دست داده و ضرر کردند و جبران این سبب اعتماد مردم بسیار سخت است. اگر دولت بعدی بخواهد موفق باشد باید تعامل با کشور‌های دنیا داشته باشد و البته تعامل با دنیا یعنی نه اینکه دنیا را خلاصه به سه کشور اروپایی و آمریکا کنیم و نباید سایر کشور‌ها و بازار منطقه را از دست بدهیم. برای رشد اقتصاد باید ارکان اقتصاد را به عوامل داخلی متوجه کنیم و دل به دشمن خوش نکنیم. از مجلس در کنار دولت مطالبه داریم و مجلس عملکرد خوبی داشته، ولی در برخی مصوبات بهتر است که تجدید نظر شود و اینکه ۲۵ درصد افزایش حقوق برای همه یکسان باشد، به نظر من عادلانه نیست و حقوق‌های از ۴ تا ۲۰ میلیون تومانی به یک اندازه افزایش حقوق خواهند داشت.

عامری گفت: در مجلس تصویب شده که یارانه‌ها به صورت نقدی به مردم داده شود و این در ظاهر ممکن است که گفته شود به نفع مردم است، اما هرگونه کسری بودجه‌ای که بخاطر نبود پول رخ بدهد، دولت مجبور به چاپ پول می‌شود و این عامل تورم است و برای مردم ضرر خواهد داشت.