مراسم برقراری روابط رژیم صهیونیستی با کوزوو

رسانه‌ها از برگزاری مراسم توافقنامه برقراری روابط دیپلماتیک رژیم صهیونیستی با کوزوو با حضور رئیس جمهور آمریکا خبر دادند.

روزنامه «یدیعوت آحارانوت» یکشنبه شب نوشت که رژیم اسرائیل و کوزوو فردا دوشنبه در یک مراسم مجازی با حضور « جو بایدن » رئیس آمریکا توافقنامه‌ برقراری روابط دیپلماتیک منعقد خواهند کرد.

کوزوو همچنین قصد دارد در ماه‌های آتی در مراسمی که در آن نیز جو بایدن حضور خواهد داشت سفارتخانه خود را در قدس اشغالی افتتاح کند.

روزنامه «جروزالم پست» نیز در این زمینه نوشت که در این مراسم مجازی وزرای خارجه رژیم صهیونیستی و کوزوو حضور خواهند داشت. پیش از این قرار بود وزیر خارجه کوزوو برای برگزاری این مراسم به فلسطین اشغالی سفر کند اما از بیم کرونا این سفر لغو شد.

چندی قبل «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا  از توافق کوزوو و رژیم صهیونیستی خبر داد، صربستان نیز به همراه کوزوو اعلام کرد که سفارتخانه خود را به جای شهر تل‌آویو در شهر قدس اشغالی برپا خواهد کرد.

این در حالی است که قطعنامه ۴۷۸ سازمان ملل هرگونه ایجاد مراکز دیپلماسی در قدس اشغالی را غیرقانونی و ممنوع می‌داند و مخالف هرگونه اقدامی است که وضعیت قانونی موجود در این شهر فلسطینی را تغییر دهد.