جروزالم‌پست: اسرائیل و آمریکا درخصوص ایران همکاری می‌کنند

 روزنامه «جروزالم‌پست» در یادداشتی به بررسی تحولات اخیر منطقه غرب آسیا حول ایران و رویکرد دولت جدید آمریکا به ریاست «جو بایدن » پرداخته و نوشت واشنگتن و تل‌آویو درخصوص رفع نگرانی‌های امنیتی مرتبط با تهران همکاری می‌کنند.

در ابتدای این یادداشت، ضمن تکرار اتهامات بی‌اساس و نخ‌نما شده علیه جمهوری اسلامی ایران، آمده است: «یکی دیگر از شکست‌های بزرگ برنامه جامع اقدام مشترک ۲۰۱۵ (برجام)، این بود که  برنامه هسته‌ای ایران  را بجای متوقف کردن، فقط کُند می‌کرد. دیگر ایراد آن، این بود که پول نقد زیادی به ایران تزریق کرد».

جروزالم‌پست مدعی شد: «تمایلات هسته‌ای ایران و حمایتش از تروریسم، مشکلاتی هستند که با توافق مربوط به خود نیز برطرف نمی‌شوند. دولت جدید آمریکا به ریاست بایدن با این مشکلات تقابل خواهد کرد».

این روزنامه همچنین افزود: «از دو اشتباه حساس در این باره باید اجتناب شود. اول، نباید اجازه داد این مشکل به یک مسئله حزبی و گسسته بین جمهوری‌خواه و دموکرات تبدیل شود. دوم، نگاه به این مشکل از زاویه‌ای که فقط بر امنیت اسرائیل اثر می‌گذارد نیز اشتباه است».

جروزالم‌پست ضمن اشاره به درخواست تل‌آویو برای حضور عربستان سعودی و امارات عربی متحده در هرگونه گفت‌وگوی جدید آمریکا با ایران، نوشت: «اسرائیل باید به ابراز نگرانی درباره خطرات ایران و رژیم کنونی آن ادامه دهد. بایدن نیز این خطرات را درک کرده و علیه آنها اقدام می‌کند. تل‌آویو و واشنگتن نیز در این مسائل با یکدیگر همکاری خواهند کرد».

پیش از این نیز نشریه «یدیعوت آحارونوت»، در یادداشتی به قلم «مایکل میلشتاین» با ادعای اینکه ایران، دشمن مشترک رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی است، توصیه کرد محور عبری-عربی باید به‌جای نگرانی و خشم، مخالفت منطقی خود با تقویت تهران را به دولت جدید آمریکا نشان دهند.