انقلابی برای اهتزاز پرچم اسلام

 یک. هر کوهنورد، در میانه راه صعود به قله، در نقاط مشخصی می‌ایستد، نگاهی به راه پیموده شده می‌اندازد و بهترین راه رسیدن به قله را می‌جوید و پس از بازیابی قوای خود، به حرکت ادامه می‌دهد. در مسیر صعود به قله بلند حکومت اسلامی ، دهه فجر همان ایستگاه بازیابی قوا، ارزیابی گذشته و سنجش موقعیت کشور و ملت در قیاس با قله است.

دو. مسیر پرافتخار جمهوری اسلامی ، ۴۲ سال است که استمرار دارد و عمده هم همین است. یعنی مهم‌تر از آنکه آسان به نقطه فعلی رسیده‌ایم یا دشوار این واقعیت است که رسیده‌ایم. نیروهای منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای بسیاری تلاش کرده‌اند که جمهوری اسلامی امروز وجود نداشته باشد و به فرمایش رهبری، داغی تابستان‌هایی که می‌خواستند برای ایرانیان پر چالش و جنجال باشد، بر دلشان نشست.

سه. پیشرفت‌های کم‌نظیر ما در حوزه‌های علمی همچون سلول‌های بنیادی، زیست‌فناوری، هوا و فضا و انرژی هسته‌ای از یک‌سو، تعمیق و تحکیم مردم‌سالاری و ثبات ساختار سیاسی از سوی دیگر و توانمندی‌های نظامی و نفوذ منطقه‌ای، از جمهوری اسلامی تصویری بدون مانند در جهان ساخته است. این تصویر پیش از آن‌که ما بخواهیم و بیش از انتظار ما، در جهان در حال تکثیر بوده و نسخه شفابخشی برای بسیاری از مشکلات منطقه‌ای و محلی شده است. به فرمایش حضرت امام، «انقلاب ما صادرشده است.»

چهار. گام اول انقلاب اسلامی محکم و باصلابت پیموده شده است. سلسله‌ای از صدها هزار شهید از انقلاب اسلامی تا دفاع مقدس گرفته تا شهدای جهاد علمی، دانشمندان شهید علوم هسته‌ای، شهدای خدمت، شهدای مدافع حرم و درنهایت سیدالشهدای مقاومت، سردار حاج قاسم سلیمانی، همه رفته‌اند تا پرچم  اسلام برافراشته بماند. این عظمت انقلاب اسلامی است. پرچمی که به دست امام بزرگوارمان به اهتزاز درآمد و در سایه زعامت مقام معظم رهبری، درخشش روزافزون می‌یابد. وعده الهی حق است و گام دوم انقلاب نیز، بی‌شک آسان‌تر و قوی‌تر پیموده خواهد شد؛ ان‌شاءالله.

 محسن پیرهادی