قادری: دولتمردان خود را عقل کُل می‌دانند

 جعفر قادری در واکنش به رد کلیات بودجه سال ۱۴۰۰ در صحن علنی مجلس اظهار داشت: دولت از یک طرف و زمانی که قرار بود کلیات لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق مجلس رأی‌گیری شود، اعلام کرد که آمادگی دارد اصلاحات مجلس درباره بودجه را بپذیرد اما پس از آنکه مجلس اصلاحات خود را در بودجه اعمال کرد، مسئولان دولت نسبت به این اصلاحات واکنش منفی نشان دادند.

وی بیان کرد: بر این اساس نمایندگان به این نتیجه رسیدند که اگر بنا باشد اصلاحی در بودجه صورت گیرد، بهتر است که دولت این کار را انجام دهد و لایحه اصلاح شده خود را به مجلس بیاورد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت به اشکال مختلف می‌خواهد خود را عقل کُل بداند و تاکنون هم به دنبال تعامل با مجلس شورای اسلامی نبوده است. موید این مسئله آن است که زمانی که دولتمردان می‌گویند اصلاحات مجلس درباره بودجه را نمی‌پذیرند، به این معنا است که این دولت به دنبال تعامل با مجلس و پذیرش ایرادات خود نیست.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: اخیراً رئیس‌جمهور در اظهاراتی گفت که مجلس حق نظارت بر دولت را ندارد، در حالی که قانون اساسی حق نظارت را به مجلس داده است و نمایندگان مجلس ابزارهای نظارتی دارند. زمانی که حقوقدان دولت درباره مجلس اینگونه صحبت می‌کند، معلوم است که دیگر دولتمردان چگونه در مقابل اجرای قانون عمل می‌کنند.

قادری تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی همواره به دنبال تعامل و همکاری با دولت برای حل مشکلات مردم بوده است اما این دولت بنای تعامل با مجلس را ندارد و همواره به دنبال تقابل و خط و نشان کشیدن برای نمایندگان است.

وی اظهار داشت: در این شرایط اگر دولت وقت بگذارد، می‌تواند ظرف یک هفته اصلاحات لایحه بودجه را به مجلس ارائه کند اما اگر این کار را نکند، مجلس تصویب بودجه چند دوازدهم را در دستور کار خود قرار می‌دهد.