شفافیت آرا موجب تقویت مجلس شورای اسلامی می‌شود

 روح الله ایزدخواه به طرح شفافیت آرا اشاره کرد و گفت: شفافیت آرا بخشی از ارکان تقویت مجلس شورای اسلامی و نمایندگان است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر افزود: نماینده‌ای که شجاعانه بتواند از رای خود دفاع کند؛ قطعا نماینده بسیار قوی بوده است و همچنین اگر نماینده‌ای هم بخواهد رای خود را پنهان کند تا دیگران به آن دسترسی نداشته باشند، اساسا نماینده محسوب نمی‌شود و در حقیقت این جایگاه را غصب کرده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: برخی از آقایان موضوعاتی را مطرح می‌کنند مبنی بر اینکه لازم نیست، افکار عمومی از همه مسائل خبردار شود، زیرا مباحث پوپولیستی پیش خواهد آمد.

وی تاکید کرد: رشد جامعه به این بستگی دارد که مسئولان همه موارد را با مردم در میان بگذارند و اگر مشکلاتی نیز وجود دارد مردم از آن آگاه شوند و صرفا همه چیز را در جهت منافع شخصی سوق ندهند.

ایزد خواه گفت: کشور ما از جمهوریت برخوردار است پس رابطه مسئولان با مردم باید شفاف شود و اگر هم در یک جایی لازم باشد مردم را اقناع کنیم که این رایی را که می‌دهیم به نفع مردم و جامعه است باید این موضوع را اعلام کنیم.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران تصریح کرد: اگر احدی با شفافیت مخالف است باید توضیحات مستدل خود را در این رابطه ارائه دهد؛ البته امیدوار هستیم که طرح شفافیت آرا با اکثریت به تصویب برسد؛ ضمن اینکه هیات رئیسه باید صریح‌تر و سریعتر در این خصوص عمل کند.