۵۰۰ هزار دوز واکسن روسی کافی نیست

 همایون سامه یح نجف آبادی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر خرید ۴.۲ میلیون دوز واکسن استرازنکا از سوی وزارت بهداشت گفت: باید بر مبنای بیانات مقام معظم رهبری عمل کرد. اگر ایشان موافق باشند، ما هم موافقیم و اگر موافق نباشند، موافق نخواهیم بود؛ چراکه بیانات ایشان فصل الخطاب است.

وی ادامه داد: صحبت‌هایی بود که ایران سهمیه‌اش را از کوواکس بگیرد که حدود ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار دوز از یک کارخانه‌های غربی بود. یکی از خیران هم پیشتر تصمیم داشت ۱.۵ میلیون دوز واکسن رایگان را به هلال احمر ایران دهد که با تاکید رهبری در مورد ممنوعیت واردات واکسن هلال احمر، موضوع منتفی شد.

نماینده کلیمیان در مجلس یازدهم اظهار کرد: از اینکه چه زمانی واکسن‌ها خریداری شده یا پولی انتقال داده‌اند و همچنین تعهد یا ضرر و زیانی وجود دارد، اطلاعی ندارم و باید از آقای نمکی پرسید.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به واردات محموله واکسن اسپوتنیک از کشور روسیه بیان کرد: ۵۰۰ هزار دوز واکسن کرونا از روسیه وارد شده که واقعا کافی نیست؛ چراکه ۸ میلیون دوز برای ۴ میلیون نفر نیاز داریم.

پیش از این، حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان ضمن اشاره به انتشار بیانیه‌ای منتسب به سفارت انگلیس درباره دریافت واکسن کرونای تولیدی دانشگاه آکسفورد و شرکت استرازنکا بیان کرده بود که «در تماس با مسئولان سازمان غذا و دارو و همچنین دکتر شانه ساز موضوع را پیگیری کردم که آنها بیان کردند چنین چیزی صحت ندارد.»