به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه رسمی غیر علنی صبح یکشنبه مجلس که به تقدیر از ناظران فعال مجلس هشتم اختصاص داشت، اظهار داشت: در بحث نظارت در مجلس هشتم یک گام به پیش برداشته شد.

وی افزود: حقیقت این است اگر بخواهیم از نظر نظارت وضعیت مجلس را بررسی کنیم پیش از این وضعیت به گونه ای بود که ناظران در مجلس انتخاب می شدند و در مجامع حضور پیدا می کردند اما نظارت بر آنها جایی ثبت نمی شد حتی از تجربیات آنها استفاده نمی شد. همچنین برخی از قوانین به موقع پیگیری نمی شد و کسی در مجلس پیگیر این امور نبود.

رئیس مجلس گفت: اما در مجلس هشتم تنقیح قوانین با کمک برخی دستگاه های دیگر مثل سازمان بازرسی انجام گرفت به طوریکه همه قوانین مورد بررسی قرار گرفت و چندین جلد کتاب از قوانین و بخش های مختلف تهیه شد. در مرحله دوم با تشکیل معاونت نظارت عملا تمام شاخه های نظارتی ثبت می شود و نظرات آنها گرفته شده است که اگر احتیاج به کمک داشتند به آنها کمک شود.

لاریجانی گفت: اما یک گام سوم هم باید برداشته شود و آن این است که نتایج نظارتی به موقعیت اجرا نزدیک شود و نظارت ها از پشتوانه اجرایی برخوردار باشد. قاعدتا در مجلس نهم روی این موضوع باید سرمایه گذاری شود. البته این احتیاج به تغییراتی در آیین نامه داخلی دارد که باید انجام شود.

وی یادآور شد: سازوکار نظارتی هم برای صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده است که آیین نامه آن هم تصویب شده است.

به گزارش مهر، در این مراسم از لاهوتی، شهریاری، صبور، عابدی، فتحی پور، قربانی، کیخواه، کامران، آشتیانی، بزرگواری، ملک محمدی، منصوری، نریمان، نصیرپور، نوروزی، یحیی زاده به عنوان ناظران فعال استانی تقدیر شد.

همچنین از آوایی، پزشکیان، ثروتی، جمشید زهی، فاطمه رهبر، شعبانی، غضنفری، قاضی زاده هاشمی، قوامی، کریمی قدوسی، محمدیاری، مقیمی، نکونام و مطهری به عنوان ناظران فعال ملی تقدیر شد.

بنا بر این گزارش همچنین ۱۱ ناظر فعال مجلس به جایگاه هیات رئیسه برای دریافت لوح تقدیر دعوت شدند. این ناظران بادامچیان، بنایی، اولیا، حیدری دستنایی، سودانی، صفایی، فولادگر، قاضی پور، کرمی راد، محسنی ثانی و ذوالقدر بودندد که از دست باهنر معاونت نظارت مجلس و علی لاریجانی رئیس مجلس لوح تقدیر دریافت کردند.

پس از این مراسم ساعت ۸:۵۰ جلسه رسمی مجلس با ۲۲۳ نفر آغاز به کار کرد.