مقتدایی: آقای رئیس جمهور! شما مدیون پرندگان مهاجر تالاب گاوخونی هستید

 عباس مقتدایی خوراسگانی نماینده اصفهان در صحن علنی مجلس شورای اسلامی طی تذکری خطاب به حجت‌الاسلام روحانی رئیس جمهور گفت: کمک کنید در فرصت باقیمانده مجموعه شورای عالی آب بررسی کند آب شیرین شده خلیج فارس که به فلات مرکزی و سیرجان رسیده و در آینده به یزد می‌رسد، به اصفهان نیز برسد و آب صنعتی استان را از آنجا تأمین کنید.

نماینده اصفهان بیان کرد: یک محاسبه می‌گوید از عمر باقیمانده کاری دولت حدود ۱۰۰ روز باقی مانده است؛ جنابعالی در میدان امام اصفهان به مردم قول دادید که جریان آب در داخل زاینده رود و دائمی باشد. در این فرصت باقیمانده حداقل  تلاشی برای عملی کردن قولتان داشته باشید.

وی افزود: آن روز حرف کارشناسی زده شد؛ شما مدیون مردم صبور اصفهان هستید، نه تنها مردم شرافتمند اصفهان، بلکه مدیون پرندگان مهاجری و بومی هستید که به تالاب گاوخونی می‌آمدند. کمک کنید در فرصت باقیمانده مجموعه شورای عالی آب بررسی کند آب شیرین شده خلیج فارس که به فلات مرکزی و سیرجان رسیده و در آینده به یزد می‌رسد، به اصفهان نیز برسد و آب صنعتی در اصفهان را از آنجا تأمین کنید.

مقتدای اظهار کرد: درآمد کلی استان اصفهان کاهش پیدا کرده و این به ضرر کل کشور است. آثار تاریخی اصفهان در حال آسیب جدی و بلکه نابودی است؛ به چه زبانی و با چه صدایی مردم کشور و اصفهان حرفشان را بیان کنند؟ به خدا اگر شما در مجلس می‌آمدید، ما به شما کمک می‌کردیم و رو در رو می‌گفتیم. الان مجلس هم نمی‌آید، به شما می‌خواهیم در فرصت باقیمانده کمک کنیم.