نقش مهم پدافند هوایی در عملیات‌های نظامی

امیر سرتیپ علیرضا الهامی جانشین نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در جمع دانشجویان ورودی ۹۷ دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری اظهار کرد: مردم و نیرو‌های مسلح، کشور عزیزمان را از گزند دشمنان حفظ کردند و لازم است تا جوانان ما از تاریخ پرافتخار خود شناخت داشته باشند و با آن آشنا باشند.

وی با تاکید بر لزوم شناخت ابعاد مختلف مدیریت افزود: شما جوانان باید ابعاد مختلف مدیریت را بدانید و بشناسید؛ چرا که در آینده شما تصمیم گیر خواهید بود.

امیر سرتیپ الهامی با اشاره به توانمندی نظامی بالای جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان گفت: امروز جمهوری اسلامی به عنوان یک قدرت بزرگ در جهان شناخته شده است.

وی اضافه کرد: ما اولین کشوری هستیم که با هواپیمای بدون سرنشین تا ارتفاع ۴۷ هزار پا پیش رفتیم و این نشان دهنده قدرت ارتش جمهوری اسلامی است.

جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی با بیان نقش مهم پدافند هوایی در عملیات‌های نظامی گفت: نیروی پدافند هوایی ارتش چتر امنیتی یگان‌های سطحی است.

وی  ادامه داد: در عملیات‌های دوران دفاع مقدس از جمله بازی دراز، بیت المقدس، والفجر ۴ و والفجر ۸ پدافند هوایی ارتش نقش مهمی را ایفا کرد.

امیر سرتیپ الهامی در پایان با اشاره به ابعاد نقش ممتاز پدافند هوایی در عملیات والفجر ۸ خاطر نشان کرد: در این عملیات ۷۰ هواپیمای جنگی دشمن سرنگون شد.