بسیاری از کشورها برای خرید واکسن به ایران مراجعه کردند

سید‌امیر‌حسین قاضی‌زاده هاشمی امروز عصر در جلسه بررسی مطالبات بهداشتی و درمانی شهرستان رفسنجان که با حضور حجت‌الاسلام جلالی نماینده مردم شهرستان‌های رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی و جمعی ازمسئولین شهرستان در پردیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان برگزار شد اظهار داشت: با توجه به سالروز پیروزی انقلاب اسلامی مردم رفسنجان نقش بارزی در پیروزی انقلاب و مبارزات داشتند.

وی با اشاره به اینکه مردم استان کرمان از پیشتازان حوزه دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی در تمام عرصه‌ها بوده‌اند افزود: نماد بارز این پیشتازی شهید سپهبد قاسم سلیمانی است که نشانه قدرتمند بودن این مکتب است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طرح شهید سلیمانی مقابله با کرونا بار دیگر نشان داد هرجا کار مردمی شد موفق بوده‌ایم و هرجا مردم را از صحنه دور کردیم شکست خوردیم گفت: مردم آنقدر قدرتمند هستند که بسیاری از کارهای ما را می‌توانند حل کنند.

وی با بیان اینکه بیماری کرونا تا مدت‌ها با ما است عنوان کرد: توصیه می‌کنم دلخوش به وضع موجود نباشید، اگر بخواهیم واکسیناسیون در دنیا موثر واقع شود باید 60 درصد از مردم دنیا دو بار واکسینه شوند.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به اینکه بسیاری از کشورها برای خرید واکسن به ما مراجعه کردند تصریح کرد: ما هنوز توانایی تامین بسیاری از نیاز های داخلی را نداریم.

وی با اشاره به اینکه باید ساختارها و کار سازمانی را مستحکم حفظ کرده و تجارب را به ثبت برسانیم و به دیگران منتقل کنیم گفت: باید در مراکز دانشگاهی یک کار جدی علمی انجام شود.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سلامت را از عوامل اجتماعی آن نمی‌توان جدا کرد افزود: در کشور ما  ارتباط مردم با هم به صورت گروهی است و این موضوع بر رشد ویروس کرونا تاثیر دارد.

وی با اشاره به اینکه باید دنبال واکسن به خصوص تولید داخلی آن باشیم تاکید کرد: مهم‌ترین کار این است که افراد به بیماری مبتلا نشوند.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه باید یک تیم عملیاتی قوی باشد تا بتوان زنجیره سرایت کرونا از بین برود عنوان کرد: نوع عملکرد سیاسی و اجتماعی هر شهرستان در این روش موثر است.