خاتمی زودتر باید با عناصر تندرو تصفیه میکرد

به گزارش افکارنیوز، حجتالاسلام محمد زارع فومنی در گفتوگو با فارس، درباره اظهارات اخیر خاتمی مبنی بر لزوم تصفیه جبهه اصلاحات از عناصر تندرو اظهار داشت: ما هم معتقدیم که برخی از عناصر افراطی در جبهه اصلاحات باید تصفیه شوند.

فومنی با بیان اینکه در همه گروه‌ها باید روش اعتدال و میانه‌روی پیش گرفته شود، ادامه داد: ما به عنوان جبهه مردمی اصلاحات از این اظهارات خاتمی استقبال می‌کنیم چراکه این اظهارات را بعد از مدت‌ها باتوجه به مسائل موجود در جریان اصلاح‌طلبی باید به فال نیک گرفت.

دبیرکل جبهه مردمی اصلاحات خاطرنشان کرد: باتوجه به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری، این تصفیه عناصر تندرو از جریان اصلاح‌طلبی باید زودتر انجام می‌شد، هرچند هنوز هم دیر نشده است.

وی با تاکید بر این که خاتمی در انجام این کار زمان را طولانی کرد، یادآور شد: ما برای ورود به انتخابات ریاست جمهوری باید دست به تصفیه تندروها زده و افراد معتدل را وارد صحنه کنیم.

فومنی بر همین اساس درباره برنامه جبهه متبوع خود برای انتخابات ریاست‌‌ جمهوری گفت: نشست سراسری جبهه مردمی اصلاحات درباره انتخابات ریاست ‌جمهوری به زودی برگزار خواهد شد و در آن از نیروهای اصلاح‌طلب معتدل برای حضور دعوت خواهیم کرد.

وی هدف از این نشست را ایجاد دولت وحدت ملی دانست و یادآور شد: بنابراین یکی از برنامه‌های ما در این نشست دعوت از همه گروه‌های معتدل و میانه‌رو است.

فومنی با اشاره به مطرح بودن ۶ اصلاح‌طلب در جبهه مردمی اصلاحات برای ریاست جمهوری، متذکر شد: این نشست نوعی پارلمان درون گروهی اصلاح‌طلبان است که در آن نمایندگان ادوار مختلف، سیاسیون برجسته کشور و اصلاح‌طلبان معتقد به نظام در سطح استان و کشور حضور می‌یابند.

دبیرکل جبهه مردمی اصلاحات با بیان اینکه برای این نشست از بزرگان اصلاح‌طلب دعوت خواهیم کرد، ‌ افزود: هاشمی، سید حسن خمینی و خاتمی جزو پیشنهادات ما برای حضور در این نشست هستند که می‌تواند تاثیرگذاری خوبی داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به دیدار اخیر خود با محسن رضایی نیز گفت: یکی از موضوعاتی که در آن دیدار مطرح شد بحث تشکیل دولت وحدت ملی متشکل از اصولگرایان و اصلاحطلبان معتدل بود.