پایان رزمایش پیامبر اعظم (ص) ۱۶ نیروی زمینی سپاه

مرحله نهایی رزمایش پیامبر اعظم ۱۶ نیروی زمینی سپاه که از صبح پنجشنبه در منطقه عمومی جنوب غرب کشور آغاز شد، در نخستین ساعات بامداد امروز (جمعه) با اجرای عملیات رزم گسترده شبانه و به کارگیری تاکتیک‌های ترکیبی یگانهای تکاور، زرهی، توپخانه، پهپاد و بالگردهای تهاجمی هوانیروز پایان یافت.

سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه با اعلام این خبر، رزم شبانه را از پیچیده‌ترین عملیات‌ها توصیف و تصریح کرد: در گذشته رزمایش شبانه به صورت تک رسته ای و به صورت محدود برگزار می‌شد؛ اما در رزمایش پیامبر اعظم ۱۶ نیروی زمینی سپاه برای نخستین بار شاهد اجرای رزم شبانه با حجم گسترده آتش و عملیات ترکیبی رسته‌ها بودیم.

وی افزود: در این رزمایش تمامی واحدها و یگان‌های شرکت کننده به تجهیزات رزم در شب تجهیز شده بودند و به خوبی توانستند اهداف رزمایش را محقق کنند.

سردار پاکپور در پایان از اجرای دقیق و موفق آتش بالگردهای تهاجمی هوانیروز سپاه در مرحله نهایی رزمایش پیامبر اعظم ۱۶ خبر داد و گفت: تجهیز ادوات رزمی به تجهیزات رزم شبانه به همت تلاشگران جهاد خودکفایی نزسا و صنعت دفاعی کشور صورت گرفت و یگانهای رزمی این نیرو با بهره گیری از این تجهیزات توانستند به بهترین شکل به اجرای مأموریت مطابق با سناریوی رزمایش بپردازند.