آقای حدادعادل در مقابله با فتنه ۸۸ موفق بود

به گزارش افکارنیوز، سایت رادیونت گفتگویی را با حجت الاسلام قاسم روانبخش به صورت صوتی منتشر کرد.متن این گفتگو چنین است:

- آقای روانبخش! سلام، لطف کنید نظرتون رو در مورد موضوع برنامه ی ما یعنی مجلس هشتم بفرمایید.

بسم ا… الرحمن الرحیم. مجلس هشتم نسبت به مجلس ششم از قوت بیشتری برخوردار بود. یکی از نقاط قوتش همون بحثقطع رابطه ی با انگلیسه. کار بسیار مثبتی بود. پشتوانه ی این دولت در مسئله ی تصویب طرح هدفمندی یارانه ها، این ها از نقاط قوت بود. ولی از نقاط ضعف برجسته ی مجلس هشتم، موضوع وقف دانشگاه آزاد بود که به تصویب رسید، ضعف هیئت رئیسه ی مجلس، باندی عمل کردن و به اصطلاح حزبی عمل کردن، شفاف نبودن مواضع هیئت رئیسه در فتنه، نداشتن سعه ی صدر برای ریاست مجلس، عدم تصویب طرح کنترل به نظارتی که مقام معظم رهبری به آن توصیه کرده بود و تأخیر آن تا دو سال. به نظرم ضعف مجلس هشتم بیشتر از نقاط قوتشه.

- گروه بندی های توی مجلس هشتم رو چطور می بینید؟ آیا این ها مفید بودن یا مضر؟

در مجلس متأسفانه یه فراکسیونی درست شد به نام فراکسیون اصولگرایان، یه فراکسیونی هم مال اصلاح طلب ها، فراکسیون انقلاب اسلامی، چند تا فراکسیونی هم درست شد. فراکسیون اصولگرایان برای این بود که از اصولگرایی حمایت بکنه ولی متأسفانه فراکسیون اصلاح طلب ها بیشتر به آقای لاریجانی نزدیک شدند. مرزبندی اصول گرا و اصلاح طلب در مجلس و در شورای هیئت رئیسه معنا و مفهومی نداشت. در جایی از مواضع، این ها به موضع مشترک می رسیدند و آن چه که در مجلس هشتم اتفاق افتاد، فراکسیون اولاً به معادلات سیاسی و نمی دونم غیر سیاسی وقتشو گذروند و گفتمانی حاصل نبود.

- سؤال بعدیمون اینه که مجلس هفتم و هشتم رو با هم دیگه مقایسه کنید. کدومشون بهتر بودن، مجلس هفتم یا هشتم؟

مجلس هفتم خیلی بهتر از مجلس هشتم بود، به دلیل این که از جهت بودجه، بودجه هایی که مجلس هفتم داشت نسبت به مجلس هفتم بسیار کمتر بود، در مجلس هشتم ۱۵ برابر شد. ریخت و پاش در مجلس هشتم همه ی اون هایی که بودند، خود نمایندگان می دونن که مجلس هشتم از جهت ریخت و پاش خیلی بیشتر از مجلس هفتم بود و مجلس هفتم یه مجلس منضبط و دقیق بود از جهت مالی.

- پیش بینیتون در مورد ریاست مجلس نهم کی هست؟ آیا آقای حدا انتخاب می شن، یعنی شانس بیشتری دارند یا آقای لاریجانی؟

حدس می زنم مدیریت آقای حداد بچربه، با توجه به این که نماینده ها به سمت چهره ای می خوان برن که در فتنه ی ۸۸ موفق شده باشه، یعنی خوب عمل کرده باشه. جبهه ی پایداری که به سمت مدیریت آقای حداد می ره، بقیه هم فکر کنم مستقل ها هم بیشتر به این سمت حرکت کنند.