حضورنیروی دریایی درآبهای فراتراز مدار۱۰درجه

به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، امیر دریادار حبیبالله سیاری فرمانده نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران پس از دیدار و گفتوگو با معاون ستاد فرماندهی ارتش عمان که در ستاد فرمانده نیروی دریای ارتش برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران به محورهای گفتوگو با مقام ارشد دفاعی عمان پرداخت و گفت: با توجه به گسترش عملیاتی نیروی دریایی ارتش در شمال اقیانوس هند و اینکه در آینده نزدیک به آبهای فراتر از مدار ۱۰ درجه خواهیم رفت ما نیازمند تعامل و همکاری با کشورهای همسایه خصوصا کشورهای شمال اقیانوس هند هستیم.

وی به حضور نیروی دریای ارتش در آب‌های آزاد خصوصا شمال اقیانوس، هند، خلیج عدن و دریای سرخ اشاره کرد و گفت: لازمه این حضور فعال در عرصه وسیع دریا همکاری با کشورهای همسایه است و ما در طول این مدت که توانسته‌ایم ضمن حذف امنیت خطوط مواصلاتی خودمان به برخی کشورهای دیگر نیز کمک کنیم، از حمایت‌های کشور عمان نیز بسیار بهره برده‌ایم.

وی تصریح کرد: ناوگروه‌های ما پس از مدتی دریانوردی برای انجام کارهای ضروری به بنادر ثالثیا مسقط در کشور عمان می‌روند.

فرمانده نیروی دریای ارتش خاطرنشان کرد: ما در این جلسه ضمن تشکر از مقامات کشور عمان از آنها خواستیم تا ناوگروه‌های خود را برای بازدید به بنادر جمهوری اسلامی ایران بیایند.

سیاری با اشاره به برگزاری رزمایشات مشترک دریایی امداد و نجات ایران و عمان گفت: این رزمایشات به صورت سالیان برگزار می‌شود و ما می‌توانیم این رزمایش‌ها را در حوزه‌های تاکتیکی و عملیاتی نیز توسعه دهیم.

وی با بیان اینکه امنیت شمال اقیانوس هند با همکاری کشورهای منطقه تامین می‌شود، خاطرنشان کرد: رابطه ما با کشورهای همسایه ما خوب است و همیشه برای آنها حامل پیام صلح و دوستی هستیم.

فرمانده نیروی دریای ارتش در پایان گفت: در این جلسه مشترک در خصوص موضوعات دیگری مانند آموزش، پذیرش دانشجو و کارهای فنی با یکدیگر به تبادلنظر پرداختیم.