وزیر کشور برای پاسخ به سؤال ۱۶ نماینده به مجلس می رود

 بررسی سؤال 16 تن از نمایندگان از عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در دستورکار اعضای کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در روز (سه‌شنبه 28 بهمن ماه) قرار دارد.

 وزیر کشور برای پاسخگویی به سوالات حسین میرزایی نماینده اصفهان، الهویردی دهقانی نماینده ورزقان، سید مصطفی آقا میرسلیم نماینده تهران، علی خضریان نماینده تهران، محمدمهدی زاهدی نماینده کرمان، سمیه محمودی نماینده شهرضا حسن نوروزی نماینده رباط کریم روح الله ایزدخواه نماینده تهران، محمدرضا دشتی اردکانی نماینده اردکان، مصطفی نخعی نماینده نهبندان محسن فتحی نماینده سنندج، احمد حسین فلاحی نماینده همدان، سید علی موسوی نماینده ملکان، محسن علیزاده نماینده سپیدان، سید مهدی فرشادان نماینده سنندج و سیدمحسن دهنوی نماینده تهران در جلسه روز (سه‌شنبه) کمیسیون شوراها حضور می‌یابد.

در صورتی که نمایندگان سؤال کننده از توضیحات وزیر قانع شوند سؤال از دستورکار خارج می‌شود و در غیر این صورت سوال جهت بررسی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه مجلس خواهد شد.

بر اساس این گزارش بررسی ایرادات شورای نگهبان به طرح انتخابات ریاست جمهوری نیز در دستورکار جلسه روز گذشته اعضای کمیسیون شوراها قرار داشت و این موضوع به اتمام رسیده و تقدیم هیأت رئیسه می‌شود تا درجلسه علنی بررسی شود.

یکی از اصلاحات صورت گرفته در این جلسه درباره قانون انتخابات ریاست جمهوری این بود که پیش از این سن نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری بین 40 تا 70 سال بود اما اعضای کمیسیون آن را از 40 تا 75 سال در نظر گرفتند.

اصلاح قانون انتخابات شوراها نیز در دستورکار اعضای کمیسیون قرار دارد که اصلاحات لازم در این باره انجام شده و جزئیات این اصلاح هم در کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها جمع‌بندی شده و به زودی در جلسه علنی مجلس مورد بررسی قرار خواهد گرفت.