قادری: نباید رابطه دولت و نفت را در بودجه ۱۴۰۰ برهم زد

 جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به ارائه لایحه اصلاحیه بودجه سال 1400 از سوی دولت به مجلس، گفت: دولت برای اصلاح لایحه بودجه 3 منبع را در اختیار داشت که باید بر اساس آن اقدامات لازم را انجام می داد.

 وی با بیان اینکه اولین منبع گزارش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1400 مجلس بود، ادامه داد: دو منبع دیگر مخالفت هایی بود که نمایندگان در جریان بررسی کلیات لایحه بودجه که رد شد و هم چنین اظهارنظرهایی بود که نمایندگان در رسانه‌ها داشتند.

 نماینده شیراز در مجلس با تاکید بر اینکه دولت باید بر اساس این منابع لایحه را اصلاح و به مجلس ارائه می‌کرد، اظهار داشت: اگرچه ممکن است اصلاحاتی که دولت انجام داده نتواند نظر نمایندگان را جلب کند اما به دفعات نمایندگان مشکلات بودجه که به مجلس ارائه شده بود و کلیات آن رد شد را به دولت اعلام کرده بودند.

 عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: البته به اعتقاد بنده در شرایط فعلی که دولت در حال تغییر است و انگیزه ندارد و دولت بعدی هم زمان می برد تا به اوضاع مسلط شود بهتر است رابطه دولت و نفت را در بودجه سال 1400 فعلاً بر هم نزنیم و در سال‌های آینده فکری برای کاهش وابستگی بودجه به نفت داشته باشیم.