توافق هسته‌ای و واقعیت "فعالیت‌های بی‌ثبات کننده ایران"!

"تلاش‌های بی‌ثبات کننده ایران "، عبارتی است که بارها و به کرات از زبان مقام‌های آمریکایی و صهیونیستی شنیده‌ایم و حتی کثرت‌گویی در این‌باره به مقامات برخی کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس، از جمله عربستان سعودی، امارات و بحرین تسری پیدا کرده است تا با تکرار چنین ادعایی، به نقش‌شان در خیانت به قضیه فلسطین و تجاوز به کشورهای عربی و تقسیم آنها که در راستای منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی است، سرپوش بگذارند.

لفاظی‌های آمریکا به حدی پوچ و بیش از حد شده که این کشور از توافق هسته‌ای که به همراه همپیمانان اروپایی و چین و روسیه با ایران امضا کرد، خارج شد به این بهانه که این توافق شامل "فعالیت‌های بی‌ثبات کننده ایران" نیست؛ بهانه‌ای که بعد از روی کار آمدن دولت جدید "جو بایدن"، بارها و بارها از سوی همپیمانان اروپایی واشنگتن تکرار می‌‎شود و همچون آمریکایی‌ها مدعی هستند که توافق هسته‌ای کامل نیست و باید "فعالیت‌های بی‌ثبات کننده ایران" و نیز برنامه هسته‌ای و موشکی ایران را نیز در بر بگیرد.

اگر "فعالیت‌های بی‌ثبات کننده ایران" به حدی جدی بود که آمریکا به خاطر آن از توافق هسته‌ای خارج شد و به منظور مقابله با این فعالیت‌ها عربستان سعودی، امارات و بحرین با اسرائیل ائتلاف کرده‌اند پس لازم است با ماهیت این "فعالیت‌ها" که تهدیدی علیه آمریکا، اسرائیل، سعودی، امارات و بحرین و حتی اروپا محسوب می‌شود، آشنا بشویم.

هیچ شکی نیست که ایران در منطقه نقش‌آفرینی و فعالیت‌هایی می‌کند؛ زیرا ایران نیز مسئولیت خود درباره این فعالیت‌ها را قبول کرده است فعالیت‌هایی که درباره آنها آمریکا، اسرائیل و اذناب منطقه‌ای‌شان حق دارند نگران بشوند، فعالیت‌هایی که تمامی طرح و توطئه‌های این ائتلاف شکست‌خورده و بحران‌زده علیه کشورها و ملت‌های منطقه را خنثی کرده و می‌کند.

کدام کشورها در لشکرکشی به عراق با هدف تقسیم آن بر اساس طایفه‌ای مشارکت داشتند؟ کدام کشورها به افغانستان حمله کرده و باعث ویرانی و هرج و مرج در این کشور شده‌اند؟ کدام کشورها به لیبی حمله کرده و بستر نابودی و تجزیه آن و نیز درگیری‌های داخلی را فراهم کردند؟ کدام کشورها سوریه را هدف قرار داده و صدها میلیارد دلار برای نابودی و تقسیم آن و آواره کردن شهروندانش هزینه کرده‌اند؟ کدام کشورها در حال توطئه‌چینی علیه لبنان و تلاش برای پیاده کردن سناریوی سوریه در این کشور هستند؟ آیا آمریکا، اسرائیل، امارات و اروپایی‌ها نیستند؟! کدام کشور در شکست بیشتر این توطئه‌های آمریکایی، اسرائیلی، سعودی و اماراتی نقش داشته؟ آیا فعالیت‌های ایران در راستای دفاع از ثبات و وحدت اراضی کشورهای منطقه نیست؟!

کدام کشورها حریم هوایی، زمینی و دریایی‌شان را بر روی نیروهای آمریکایی و غربی جهت لشکرکشی به عراق، افغانستان، سوریه و یمن باز کردند؟ کدام کشورهای گروه‌های تروریستی و تکفیری از جمله داعش را ایجاد و از آنها حمایت مالی کردند تا طرح و توطئه‌های آمریکا، اسرائیل و سعودی عملی شوند؟ آیا اینگونه نیست که طبق اذعان مسئولان آمریکایی و غربی، حامیان تروریست‌ها همان آمریکا، اسرائیل، سعودی و دیگر رژیم‌های مرتجع هستند؟

کدام کشورها با گروه‌های تکفیری از جمله با داعش در عراق، سوریه و دیگر کشورهای منطقه جنگیدند و هزاران شهید و در راس آنها "شهید سردار قاسم سلیمانی" را برای ناکام گذاشتن طرح‌های تقسیم این کشورها تقدیم کرده‌اند؟ آیا این ایران و فعالیت‌های آن نبود که از کشورها و ملت‌ها در مقابل طرح و توطئه‌های آمریکا، اسرائیل و سعودی و ابزار خشن‌شان یعنی داعش، حمایت کرد؟!

این گوشه‌ای از "فعالیت‌های بی‌ثبات کننده ایران" است بله، این فعالیت‌ها بی‌ثبات کننده است نه بی‌ثبات کننده منطقه بلکه بی‌ثبات کردن طرح‌های آمریکا، اسرائیل، سعودی و رژیم‌های مرتجع عربی علیه منطقه و ملت‌های آن. لذا، این ائتلاف شر حق دارند که از "فعالیت‌های ایران" نگران شوند. ایران مانع از تقسیم و تحزیه عراق، سوریه، یمن و هر کشور عربی و یا اسلامی شده است و از ملت‌های عربی و اسلامی که هدف توطئه‌های آمریکا، اسرائیل و سعودی قرار دارند، حمایت و پشتیبانی می‌کند.