جمهوری اسلامی ایران دیگر اجازه زیاده‌خواهی به غربی‌ها را نمی‌دهد

 محمود عباس زاده، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با افکار نیوز در مورد توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی توسط ایران که برمبنای قانون مصوب مجلس است، بیان کرد: تمامی بندهایی که در قانون اقدام راهبردی جهت لغو تحریم‌ها تصویب‌شده است حرکتی برای خروج کشور از سیاست‌های انفعالی بوده و ورود به سیاست‌های فعال و عوض کردن میدان بازی بود که متأسفانه برجام باعث شده بود تا دولت ما در زمین حریف بازی کند.

*از روزی که مصوبه مجلس به قانون تبدیل شد، موضع انفعال ایران به سیاست فعال تبدیل شد

وی افزود: از روزی که این قانون تصویب شد، شرایط کشور در این حوزه از موضع انفعال به یک سیاست فعال تبدیل شد اتفاقاً نتایجش را نیز در عرصه اقتصادی و هم در رفتار غربی‌ها دیدیم.

عباس زاده بیان داشت: به‌هرحال اگر غربی‌ها اهل مذاکره و گفتگو باشند و ما بخواهیم گفتگو کنیم باید دستمان پر باشد و این مصوبه دست طرف ایرانی را پر می‌کند. به نظر من ادامه آن‌هم هرچه که باشد به نفع جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار داشت: بابیان این‌که جمهوری اسلامی ایران در اجرای این قانون بسیار جدی است، اظهار کرد: در همین قانون ضمانت اجرایی برای تحقق و اجرای آن پیش‌بینی‌شده است و اگر اروپایی‌ها به تعهدات برجامی خودشان در قبال ایران عمل نکنند بدیهی است که ما بدهکار آن‌ها نیستیم.

وی تاکید کرد: درست نیست ما به‌تمامی تعهدات خودمان حتی بیشتر از تعهداتی که در برجام داشتیم عمل کنیم و طرف‌های توافق به حداقل‌های تعهدات خودشان ‌هم عمل نکنند و حتی تحریم‌های جدیدی هم علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال کنند. جمهوری اسلامی ایران پس‌ازاین دیگر اجازه چنین موضوعاتی را به حریف نخواهد داد.